Uncategorizedتناسب اندامورزش در خانه

۹ ورزش برتر برای تناسب اندام بانوان

برای افزایش کیفیت زندگی و هم چنین سلامتی و تناسب اندام حتما باید ورزش کنیم. همانطور که می دانید بانوان نقش بسیار موثری در خانواده و حتی جامعه دارند، در نتیجه سلامت جسمی و روحی آنها هم اهمیت دارد. به همین علت بانوان برای هدف های مختلف مانند سلامتی، انرژی بیشتر، تناسب اندام و … ورزش می‌کنند. تناسب اندام بانوان تاثیر مستقیمی بر روی روحیه آنها دارد، در نتیجه ورزش های تناسب اندام برای خانم ها الزامی است.

تناسب اندام برای بانوان موضوعی است که نباید به سادگی از آن رد شد، زیرا که بر تنوع و کیفیت زندگی آنها تاثیر بسزایی دارد. داشتن تناسب اندازم نیازمند سالم خوری، فعالیت بدنی منظم و استراحت کافی است. منظور از رژیم غذایی سالم خوری استفاده از موادی مثل میوه‌ها، سبزیجات، منابع پروتئینی سالم مانند ماهی، گوشت سفید و سویا، و محصولات لبنی بدون چربی اشباع، غلات کامل و … است. محدود کردن چربی اشباع و شکر هم اهمیت زیادی دارد.

برای رسیدن به تناسب اندام تمریناتی مانند شنا، پیاده روی، دویدن، تمرینات مقاومتی، پیلاتس و … بسیار مهم و تاثیرگذار هستند. این نوع تمرینات در چربی سوزی و تقویت عضلات و رسیدن به اندامی زیبا موثر هستند. شاید برای شما عجیب باشد اما باید بدانید که حتی کنترل استرس و اضطراب و استراحت کافی هم در تناسب اندام تاثیر زیادی دارند.

اهمیت حفظ تناسب اندام بانوان

تصور کنید که به زودی مراسم مهمی پیش رو دارید و برای این جشن هیجان انگیز نیاز به لباس زیبا دارید. در این میان اندام شما مناسب و ایده آل باشد، گزینه های بسیار زیادی را برای انتخاب خواهید داشت. تناسب اندام برای بانوان همه جوره مفید است. علاوه بر تمامی مواردی که گفتیم، تناسب اندام باعث افزایش اعتماد به نفس در بانوان می شود. اندام زیبا در خانم ها باعث ایجاد احساساتی مانند  قدرت، انرژی و آرامش می شود. ارتباط مستقیمی بین انجام تمرینات اصولی و تغذیه مناسب برای تناسب اندام وجود دارد. تمرینات کاردیو بانوان به همراه تمرینات عضلات سازی باعث می شوند تا خانم ها چربی سوزی خوبی داشته باشند  و در نهایت به اندام ایده آلی برسند.

راز شروع رسیدن به تناسب اندام در بانوان

در هر نوع ورزشی، هیچ چیز به اندازه گرم کردن اهمیت ندارد. بدون انجام این مرحله حیاتی، ممکن است به خود آسیب‌ های جدی بزنید. اگر بگوییم که تمرین روزانه بدون گرم کردن به هیچ وجه نتیجه دلخواهی به همراه نخواهد داشت، بزرگ‌ نمایی نکرده‌ ایم. تصور کنید که بدون توجه به اهمیت سلامت کمر، به ورزش‌ های سنگینی برای کاهش وزن شکم و پهلوها می ‌پردازید؛ کوچک ‌ترین آسیب به کمر یا ستون فقرات می‌ تواند مانع از ادامه فعالیت‌ های روزمره‌ شما شود. در نتیجه گرم کردن باید به عنوان نخستین و اساسی‌ترین گام در مسیر دستیابی به اندام ایده‌ آل در نظر گرفته شود.

به نظر می ‌رسد که ساده‌ ترین، موثرترین و کم‌ هزینه‌ترین راه برای رسیدن به تناسب اندام، مخصوصاً برای خانم‌ها و همه افراد، ورزش و پیاده‌ روی است. پس چرا منتظرید؟ از جا بلند شوید و با بهره‌ گیری از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ های موجود، فعالیت بدنی را آغاز کنید. در روزهای ابتدایی، می‌ توانید به پیاده ‌روی نیم‌ ساعته در روز فکر کنید. به‌تدریج زمان پیاده‌ روی‌ خود را افزایش دهید و گام ‌های بیشتری به سمت سلامتی بردارید.    

تمرین های مناسب برای تناسب اندام بانوان

در رسیدن به تناسب اندام بانوان باید تمرین‌های ورزشی مناسب بانوان را بشناسید و سپس شروع به انجام نمایید. برخی از تمرین ها تنها به آقایان اختصاص دارد، دلیل این موضوع هم این است که اندام ایده آل خانم ها و آقایان مانند هم نیست.

برای مثال پشت بازوی برجسته برای زنان جذابیت زیادی ندارد، اما برای مردان مانند یک آرزو در جهت رسیدن به تناسب اندام است. کاملا عادی است که شما به عنوان یک خانم بهانه های زیادی برای دوری از ورزش داشته باشید. اما باید بدانید که تمامی این بهانه ها همان حس تنبلی هستند که باید از آنها دوری کنید تا به اندام ایده آل برسید. قطعا به مرور زمان با انجام تمرینات ورزشی مداوم اصولی خیلی سریع به تناسب اندام خواهید رسید. در ادامه شما را با انواع ورزش های مناسب برای تناسب اندام بانوان آشنا می کنیم.

رقص ورزش مورد علاقه بانوان برای رسیدن به تناسب اندام

اگر شما هم از رفتن به باشگاه چندان خوشتان نمی‌آید، نگران نباشید! ما یک گزینه شگفت‌انگیز و مفرح برای شما داریم: رقص همان پیشنهاد محبوب برای خانم ها است! با رقصیدن، می‌ توانید به راحتی به تناسب اندام دست یابید و از این طریق خود را به چالش بکشید. رقص نه تنها به حفظ فرم بدنی شما کمک می‌کند، بلکه انرژی و شادابی را به روح و روانتان تزریق می‌کند. بنابراین، با این روش هم به سلامت جسمی‌ خود اهمیت می‌دهید و هم به روحیه خود جان می‌بخشید.

مسئله این است که بسیاری از بانوان نگران این هستند که با تمرینات سنگین، هیکلشان عضلانی و درشت شود. اما باید به شما بگوییم که در باشگاه حتی با بلند کردن وزنه‌های سنگین، این اتفاق نمی‌افتد. دلیلش هم بسیار ساده است: هورمون تستوسترون که برای ساخت عضلات در بدن مردان نقش دارد، به طور طبیعی در بدن زنان وجود ندارد. بنابراین، نگران عضلانی شدن هیکل خود نباشید و با خیال راحت به فعالیت‌های ورزشی بپردازید!

ورزش پیلاتس در خانه یا باشگاه

تفاوتی ندارد که برای تناسب اندام بانوان، ورزش و حرکات پیلاتس را در خانه و یا در باشگاه انجام می دهید. بخش اصلی نحوه انجام اصولی پیلاتس است. در باشگاه مربیان متخصص به شما کمک می کنند تا حرکات را صحیح انجام دهید. اگر وقت و شرایط باشگاه رفتن را ندارید، برنامه های آموزشی گزینه بهتری برای آموزش این نوع ورزش هستند.   

عضلات شکمی، مفاصل ران و کمر نیز در این ورزش به چالش کشیده می شوند. پیلاتس برای بهبود دردهای کمر و ستون فقرات تا حدود زیادی عالی است. اما به شرطی که حتما مربی فیزیکی و یا آنلاین داشته باشید.  

خبر خوب این است که پیلاتس حتی برای اصلاح ناراحتی های جسمی مانند خم شدگی شانه‌ها و کمر نیز بسیار موثر است که از اصول تناسب اندام است. از دیگر مزایای ورزش پیلاتس برای تناسب اندام می توان به از بین رفتن استرس، بهبود انرژی و کارکرد قلب، نرمال شدن و اکسیژن رسانی به ارگان ‌ها و … اشاره کرد.

راز خوش اندامی بانوان با تمرین های هوازی

تمرین‌های هوازی به اندازه‌ دیگر نوع ورزش‌ها اهمیت دارند و حتی ممکن است برخی از مزایای منحصر به فرد خود را داشته باشند. این تمرینات، به ویژه برای تناسب اندام بانوان بهترین گزینه هستند. انواع مختلفی از تمرین‌ های هوازی وجود دارد که با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید از فردا به راحتی شروع به انجام آنها کنید. علاوه بر اینکه این تمرینات به لاغری و تناسب اندام کمک می‌ کنند، به بهبود روحیه و افزایش کارایی مغز و قلب نیز اثرگذارند.

همچنین، تنفس بهتر و تقویت ریه‌ ها از دیگر دستاوردهای تمرین‌ های هوازی است. افزایش استقامت و سازگاری بدن در برابر شرایط چالش‌برانگیز نیز از مزایای بارز این نوع ورزش‌ها به شمار می‌ روند. شنا، طناب زدن، ایروبیک، دویدن و تمرین با تردمیل نمونه‌ هایی از ورزش‌ هایی هستند که می‌ توانید برای رسیدن به تناسب اندام ایده‌ آل خود از آنها بهره ببرید.

فیتنس موثرترین ورزش برای تناسب اندام بانوان

فیتنس یکی دیگر از ورزش های مناسب برای تناسب اندام بانوان است. این ورزش تاثیرات زیادی بر روی قدرت بدنی، انعطاف‌پذیری، تناسب اندام و سلامتی عمومی افراد دارد که اعتماد به نفس خانم ها را هم دربردارد. یک پلن برنامه ورزشی برای شروع بریزید و از تمرینات ساده شروع کنید و به مرور خود را بیشتر به چالش بکشید.

حرکات یوگا برای تناسب اندام بانوان

یوگا برای تناسب اندام مانند معجزه عمل می کند از طریق تمرینات مختلف حرکتی، تنفس و تمرکز بر روی انعطاف پذیری و آرامش حس درونی انسان، باعث تقویت بدن و ذهن می شود. این ورزش برای بانوان ورزشی مناسب است که باعث کاهش استرس و اضطراب هم می شود. از دیگر فواید یوگا می توان به کاهش دردهای عضلانی و مفصلی، بهبود قدرت تمرکز تنفس، بهبود سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد سیستم گوارشی اشاره کرد. در کل یوگا برای بانوان مثل جلسات تراپی است که بهبود روحیه به همراه تناسب اندام را هم در پی دارد.

ورزش اسکات برای تناسب اندام

اسکات همزمان گروه عضلانی مانندعضلات چهار سر ران، همسترینگ و باسن را به چالش می کشد. برای انجام اسکات باید پاهای خود رابه اندازه عرض شانه باز کنید. در این حن پشت خود را صاف و زانوها را خم کنید. حال تصور کنید که قصد نشستن بر روی یک صندلی را دارید، یعنی باید عقب بدن را به سمت پایین ببرید.

حرکت شنا

حرکت شنا باعث درگیر شدن عضلات سینه، شانه ها، عضلات سه سر و عضلات اصلی بدن می شود. برای شروع حرکت شنا رو به زمین شوید و دست ها را از عرض شانه بیشتر باز کنید و روی زمین قرار دهید. نکته مهم این ورزش این است که بدن باید در خطی مستقیم از شانه تا پاها باشد. در طول حرکت شنا نیم تنه پایینی بدن باید در یک خط مستقیم باشد. آرنج دستان خود را به سمت پایین تا نزدیکی سطح زمین خم کنید. در مرحله بعدی بدن را با آرنج ها به سمت بالا ببرید.

کرانچ بهترین ورزش برا تناسب اندام بانوان

کرانچ باعث درگیری عضلات شکم، پهلو ها و ران پا می شود. برای انجام کرانچ به پشت روی زمین دراز کشیده و پاها را روی زمین بگذارید. سر را بر روی کف دست ها قرار دهید. ابتدا سر سپس گردن و شانه ها و قسمت بالایی کمر را از زمین بلند کنید. در مرحله بعدی خیلی آرام کمر خود را پایین بیاورید.

ورزش خم شدن و پارو زدن برای تناسب اندم

این نوع ورزش عضلات بالای کمر و عضلات دو سر بازویی را درگیر می کند. پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. سپس زانوهای خود را خم کنید، بدون قوز کردن مفاصل را به سمت جلو خم کنید. در این صورت عضلات شکم و پهلو هم درگیر می شوند. در حالی که دست ها به اندازه عرض شانه از هم فاصله دارند، وزنه را در زیر شانه قرار دهید. در همین حالت آرنج را خم کنید و دست ها را به سمت بدن بیاورید. بعد از کمی مکث دوباره به نقطه شروع برگردید.

سخن پایانی

در این مطلب ورزش های مناسب برای تناسب اندام بانوان را توضیح داده ایم. قطعا با انجام مرتب این نوع تمرینات به اندام ایده آل خود دست خواهید یافت. تنها کافی است در پایان بین تغذیه سالم داشته باشید و آب کافی بنوشید.

۷ تمرین فوق العاده برای رسیدن به تناسب اندام در خانه

تناسب اندام در خانه، یه برنامه کاربردی

تناسب اندام در منزل

چطور بود؟

باشگاه ورزشی موج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button