تغذیهتناسب اندام

مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان

بدن ما به مواد معدنی زیادی نیاز دارد. اینها را به عنوان مواد معدنی ضروری می شناسیم. مواد معدنی ضروری معمولا به دسته های مواد معدنی عمده یا اصلی-major minerals- و مواد معدنی کوچک یا میکرومینرال ها تقسیم می شوند. این دو گروه به یک میزان دارای اهمیت هستند. اما میزان نیاز به میکرومینرال ها از مواد معدنی اصلی می باشد. مقدار نیاز بدن به آنها به معنای میزان اهمیتشان نیست.

یک رژیم غذایی متعادل همه مواد معدنی ضروری را در بر می گیرد. در زیر دو جدول ارایه می دهیم که مواد معدنی در آنها به صورت فهرست ارایه شده است. همچنین می توانید عملکرد و منابع آنها را ببینید.

انواع مینرال ، عملکرد و منابع

مواد معدنی اصلی

ماده معدنی عملکردمنابع
سدیممورد نیاز برای تعادل مایعات بدن
تبادلات عصبی
انقباض عضلانی
نمک نمکدان
مقادیر زیاد در غذاهای فرآوری شده
مقادیر کم در شیر ، نان ، سبزیجات و گوشتهای فرآوری نشده
کلرایدمورد نیاز برای تعادل درست مایعات بدن
اسید معده
نمک نمکدان ، سس سویا ، مقادیر زیاد در غذاهای فرآوری شده ، مقادیر کم در شیر ، گوشت ، نان و سبزیجات.
پتاسیممورد نیاز برای تعادل مایعات در بدن ، تبادلات عصبی ، و انقباض عضلانیگوشت ها ، شیر ، میوه تازه و سبزیجات ، غلات کامل ، حبوبات.
کلسیممهم برای سلامت استخوانها و دندان ، کمک به آرامش عضلات و انقباض عضلانی ، مهم برای عملکرد عصبی ، تنظیم فشار خون ، سیستم ایمنی ، لخته شدن خون.شیر و مشتقات شیر ، ماهی های کنسرو شده با استخوان مانند سالمون و ساردین ، برخی سبزیجات مانند بروکلی ، خردل ، حبوبات
فسفرمهم برای سلامت استخوانها و دندان ، در تمامی سلولها وجود دارد. مهم برای حفظ تعادل اسیدی بدن.گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، شیر ، غذاهای فرآوری شده ، مرغ و ماکیان.
منیزیم در استخوانها یافت می شود ، مورد نیاز برای ساخت پروتئین ، انقباض عضلانی ، تبادلات عصبی ، سلامت سیستم ایمنی.آجیل و دانه های غذایی ، مرغ و ماکیان ، سبزیجات سبز ، شکلات ، کنگر فرنگی.
گوگرددر مولکولهای پروتئینی یافت می شود. در غذاها به عنوان قسمتی از پروتئین یافت می شود: گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، شیر ، ماکیان ، آجیل.
مواد معدنی

میکرو مینرال – مواد معدنی خرد

بدن انسان به این نوع از مواد معدنی به میزان بسیار کمی نیاز دارد. توجه داشته باشید با اینکه نیاز به آهن از سایر میکرومینرالها بیشتر است ، اما اغلب در این دسته قرار می گیرد.

ماده معدنیعملکردمنابع غذایی
آهن قسمتی از هموگلوبین که در گلبولهای قرمز خون اکسیژن را در بدن حمل می کنند. ، مورد نیاز برای متابولیسم انرژی.گوشت های طبیعی ، گوشت قرمز ، صدف ، تخم مرغ ، ماکیان ، میوه خشک ، در غذاهای غنی شده با آهن.
رویقسمتی از بسیاری از آنزیم ها ، مورد نیاز برای ساخت پروتئین ، ترمیم آسیبها ، تولید اسپرم ، رشد و بلوغ جنسی ، سیستم ایمنی بدن.گوشتها ، ماهی ، تخم کدو ، سبزیجات ، دانه های تخمیر شده مانند جو
یددر هورمن تیرویید یافت می شود ، تاثیر در رشد و متابولیسم.غذاهای دریایی ، نمک ید دار ، لبنیات ، نان.
سلنیومآنتی اکسیدانگوشت ، غذاهای دریای ، غلات.
مس قسمتی از بسیاری از آنزیمها ، مورد نیاز برای جذب آهن.آجیل و دانه های غذایی ، غلات کامل ، آّب آشامیدنی ، بقولات.
منگنز قسمتی از بسیاری از آنزیم ها در غذاهای مختلف ، به خصوص غذاهای گیاهی.
فلورایددر گیر در شکل گیری استخوان و دندان ها ، جلو گیری از پوسیدگی دندانآب آشامیدنی ، ماهی و بسیاری از انواع چای.
کرومکارکرد مهم در زمینه تنظیم قند خونغذاهای تصفیه نشده به خصوص جگر ، مخمر آبجو ، غلات کامل ، آجیل ، پنیر.
مولیبدنقسمتی از برخی آنزیم هاحبوبات ، نان و غلات ، سبزیجات ، برگهای سبز ، شیر ، جگر.
مواد معدنی
چطور بود؟

نوشته های مشابه

باشگاه ورزشی موج

میلاد جباریان

ميلاد جباريان متولد ١٣٦٧ _ تمرين از ١٣٨١ قهرماني : مدال طلاي جام حيدرعليف (پاورليفتينگ مجموع)٢٠١٣ مدال طلاي جام حيدرعليف(پرس سينه)٢٠١٤ مدال طلاي پرس سينه تورنمنت بين المللي تركيه٢٠١٢ مدال طلا(پاورليفتينگمجموع) جام اروپا آسيا اروآسيا تفليس٢٠١٤ مدال طلاي تك ليفت تورنمنت اروآسيا گرجستان _تفليس٢٠١٨ مدال نقره تورنمنت اروآسيا(پاورليفتينگمجموع) گرجستان_تفليس٢٠١٨ بيش از ٢٥ قهرماني انتخابي تيم ملي و قهرماني كشور و استان مدارك مربي گري: پرورش اندام و بدنسازي آمادگي جسماني و فيتنس پاورليفتينگ و ورزش هاي قدرتي كار با دستگاه هاي بدنسازي تغذيه و مكمل هاي ورزشي بهبود عملكرد ذهني در ورزش سابقه مربي گري از ١٣٨٦ و از سال ١٣٩٦ مديريت اماكن ورزشي ليسانس حقوق شماره تماس: 09123581463

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button