Uncategorizedآمادگی جسمانیتناسب اندام

فواید دوچرخه ثابت [۵ فایده تمرین با دوچرخه ثابت]

در بین تمرینات هوازی دوچرخه ثابت طرفداران زیادی دارد،علاوه بر آن کسانی که به دوچرخه سواری علاقمند هستند و بدلیل ترافیک ، ناامنی و آلودگی هوا و…امکان انجام مداوم ندارند به دوچرخه ثابت رو می آورند، دوچرخه ورزشی یک ورزش عالی برای عضله سازی و پاکسازی پاها و ران ها در هنگام کاهش وزن است. اما آیا می دانستید ورزش با دوچرخه ثابت فواید زیادی برای بدن و سلامتی شما دارد؟این ورزش با ترشح هورمون های خاص ایجاد احساس شادی می کند ، به ما کمک می کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم ، استرس و اضطراب را کاهش می دهد ، دارای اثرات ضد افسردگی است ، خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد و در برابر کلسترول بد بسیار کارآمد است. اگرچه اغلب ناشناخته است !!

فواید دوچرخه ثابت

در مورد فواید دوچرخه ثابت به موارد زیادی می توان اشاره کرد در اینجا ۵ مورد اشاره می کنیم:

۱٫دوچرخه ثابت برای قلب مفید است.

قلب یک ماهیچه است و مانند همه ماهیچه ها باید به طور منظم برای حفظ تناسب اندام تمرین کند!

یک قلب خوب ، ضربان قلب کمتری را در حالت استراحت و هنگام ورزش ایجاد می کند. بنابراین قلبی که خوب تمرین کرده کمتر می تپد و استرس کمتری دارد. فشار خون ، که گردش خون را در عروق ما تضمین می کند ، هنگامی که قلب عضلانی تر است نیز پایین می آید زیرا حجم بیشتری از خون را در هر انقباض خارج می کند.

نوشته های مشابه

در اواسط دویدن ، اگر به طور منظم ورزش کنید ، ظرفیت قلبی تنفسی خود را بهبود می بخشید. شما به ویژه قادر خواهید بود بدون تنگی نفس تلاش کنید.

این اثرات مفید ورزش بر قلب به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. افرادی که به طور منظم فعالیت بدنی انجام می دهند کمتر دچار سکته مغزی (تصادف قلبی عروقی) می شوند.

اگر حداقل ۲ تا ۳ بار در هفته به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در هر جلسه ورزش کنید ، این فواید سلامتی تنها پس از چند هفته ظاهر می شود. برای متقاعد شدن ، نبض خود را در حالت استراحت اندازه گیری کرده و طی ۳-۴ هفته بهبود را مشاهده کنید.

دوچرخه ثابت کاردیو ، به عنوان یک تمرین استقامتی ، برای تمرین قلب شما ایده آل است!

۲٫دوچرخه ثابت برای عضله سازی و تقویت پاها

ورزش با دوچرخه ثابت برای تقویت پا ، ران و باسن شما ، همچنین بازوها ، ماهیچه های شکم و پشت شما مناسب است. هنگامی که مقاومت دوچرخه ورزشی خود را افزایش دهید ، ماهیچه های شما ویژه کار می کنند. سطح مقاومتی پایین برای گرم شدن و بهبود استقامت خوب است اما نه برای عضله سازی، برای عضله سازی باید شدت مقاومت دوچرخه ثابت را بالا ببرید، اما دوچرخه ثابت بدلیل تمرکزدر پاها و ران به زیباتر شدن فرم آن ها کمک می کند.

فواید دورچه ثابت

عضلات پایین تنه (درتصویر قرمز) به طور دائم روی دوچرخه ورزش کار می کنند: عضلات شکم ، همسترینگ (درست زیر باسن) ، چهارسر (در قسمت جلوی ران) و ساق پا (در پشت ساق پا) ران).

  • ماهیچه های شکم و پشت (در تصویر زرد است) به شما امکان می دهد موقعیت بدن خود را حفظ کرده و در نتیجه کار کنید.
  • ماهیچه های بازوها (در تصویر سبز هستند) نیز کار می کنند ، هرچند به میزان کمتر از عضلات قسمت پایین بدن: دوسر و سه سر بازویی که به شما امکان می دهد دسته ها را نگه دارید. این ماهیچه ها وقتی سفت می شوند که کار می کنند ، به عنوان مثال در حین تلاش شدید ، بیشتر کار می کنند.
  • هنگامی که بلند می شوید و با مقاومت زیاد در رکاب زدن از زین خارج می شوید (هنگام دوچرخه سواری ایستاده اید) ، ماهیچه های بازوها (دوسر و سه سر) و ماهیچه های کمر بیشتر از ماهیچه های ران (چهارسر) کار می کنند.

مطمئن باشید: حجم ران ها یا پاهای شما حتی اگر به طور منظم ورزش می کنید ، دو برابر نمی شود! این تمرین بسیار خوبی است که می تواند به شما کمک کند پاهای خود را اصلاح کرده ، ران ها را تقویت کرده و عضلات شکم خود را تقویت کنید! فراموش نکنید در واقع ، شما باید برای دیدن نتایج استقامت کنید .

۳٫دوچرخه ثابت برای کاهش وزن مفید است.

از مهمترین فواید دوچرخه ثابت کمک به کاهش وزن است. استفاده از دوچرخه ورزشی می تواند به شما در سوزاندن کالری زیاد کمک کند و برای کاهش وزن موثر است. دوچرخه ثابت به کاهش چربی ناحیه شکم و پهلو کمک زیادی می کند،بطور میانگین حدود ۳۰۰ الی ۷۰۰ کیلوکالری در ساعت!به همین دلیل بعضی دوچرخه ثابت را به تردمیل ترجیح می دهند. آنچه باید بدانید این است که هرچه شدت ورزش بیشتر باشد ، کالری بیشتری نیز می سوزانید. با این حال ، هرچه شدت تمرین بیشتر باشد ، دوچرخه سواری برای مدت طولانی دشوارتر می شود … این به شما بستگی دارد که تعادل مناسب را پیدا کنید. همچنین می توانید بین یک تمرین قلبی طولانی با شدت کم یا متوسط ۱ تا ۲ بار در هفته و یک تمرین با شدت بالا (HIT) یک بار در هفته انتخاب کنید.

نوع فعالیت (زمان۱ ساعت)کالری سوزی
پیاده روی (۵ کیلومتر در ساعت)۲۰۷ کیلئ کالری
دوچرخه ثابت با شدت متوسط۴۱۳ کیلو کالری
دوچرخه ثابت با شدت بالا۶۲۲ کیلوکالری
دوچرخه ثابت با شدت بسیار زیاد۷۳۸ کیلو کالری
بطور تقریبی رای از دست دادن ۱ کیلوگرم ، باید ۳ بار در هفته ۱ ساعت با دوچرخه ثابت ورزش کنید.

۴٫دوچرخه ثابت برای کاهش شانس ابتلا به آلزایمر و پارکینسون

دوچرخه سواری یک ورزش ملایم است که می توان آن را در تمام طول زندگی ، از ۹ تا ۹۹ سال یا تقریباً در خانه انجام داد. بسیار مهم است ، به ویژه پس از ۶۵ سال ، همچنان فعال باشید و به ورزش و ورزش منظم خود ادامه دهید! در واقع ، بسیاری از مطالعات علمی نشان داده اند که فعالیت بدنی ، اگر به طور منظم انجام شود ، می تواند خطرات را کاهش داده و علائم بیماری هایی مانند آلزایمر یا پارکینسون را به تاخیر بیاندازد. این را می توان با این واقعیت توضیح داد که ورزش فیزیکی باعث تحریک مناطق خاصی از مغز می شود. مطالعات اخیر همچنین این واقعیت را نشان می دهد که هرگز برای شروع دیر نیست زیرا ورزش می تواند پس از چند هفته مفید باشد.

همانطور که بیشتر پزشکان می گویند ، ورزش بهترین پیشگیری در برابر بیماری های مرتبط با سن است.

۵٫دوچرخه ثابت و ریه ها و ظرفیت تنفس

در حقیقت ، دوچرخه سواری منظم ظرفیت ریه را افزایش نمی دهد ، در عوض ، فعالیتهایی مانند شنا یا غواصی می تواند بر ظرفیت ریه ها تأثیر واقعی بگذارد. با این حال ، ورزش و فعالیت بدنی باعث افزایش عملکرد ماهیچه ها می شود ، به طوری که ماهیچه ها در حین ورزش به اکسیژن کمتری نیاز دارند و دی اکسید کربن کمتری تولید می کنند. بنابراین در حین تلاش به اندازه زمانی که به ورزش عادت ندارید از نفس نمی افتید. علاوه بر این ، تمرین منظم می تواند به شما در بهبود ظرفیت تنفسی کمک کند زیرا یاد گرفته اید که فرکانس و شدت تنفس خود را در طول تمرین بهتر مدیریت کنید.

به عنوان مثال ، افراد مبتلا به بیماری مزمن ریوی ، آسم یا COPD می توانند ورزش کنند و حتی می توانند علائم خود را از طریق فعالیت بدنی بهبود بخشند. اگرجزء این موارد هستید ، همیشه باید قبل از انجام هرگونه فعالیت بدنی ابتدا از پزشک خود راهنمایی بخواهید.

آنچه باید بدانید: ظرفیت ریه به عملکرد بدنی مربوط نمی شود. مطالعات علمی نشان داده است که ورزشکاران حرفه ای ظرفیت ریه بیشتری نسبت به غیر ورزشکاران از جمله دوندگان ماراتن ندارند.

چطور بود؟

باشگاه ورزشی موج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button