آمادگی جسمانی

همه چیز در مورد آمادگی جسمانی

آمادگی جسمانی چیست؟  متناسب بودن به چه معناست؟ گریسون ویکهام متخصص طب فیزیکی که موسس یک باشگاه ورزشی در نیویورک است اظهار دارد: برای من تناسب اندام به معنای داشتن حس خوب و توانایی انجام دادن حرکات ورزشی، بدون درد است. آیا از سبک زندگی ای که برگزیدید راضی هستید؟ آیا پیاده روی در لیست فعالیت های روزانه شما قرار دارد؟ آیا بعد از صرف یک روز برای باغبانی احساس رضایت دارید؟ آیا می توانید از پله ها بالا بروید بدون اینکه نیاز باشد بایستید و خستگی در کنید؟ در این مقاله همه چیز در مورد آمادگی جسمانی را خواهید خواند.

در آمادگی جسمانی ، اطلاعات در مورد شاخص توده ی بدنی، درصد چربی، ضربان قلب در حالت استراحت، پیشرفت و تناسب شما را می سنجند.

با این حال بسیاری از متخصصان معتقدند آمادگی جسمانی را نباید فقط با این آزمایشات ارزیابی کرد. تاثیر تغذیه، خواب، سلامت روحی بر تناسب اندام غیر قابل چشم پوشی است.

بعضی افراد با وسواس زیاد در مورد ظاهر و اعداد و ارقام، فدا کردن استراحت و تغذیه ی نامناسب، به دلیل پایین بودن عزت نفس می پندارند که در زمینه ی تناسب اندام به موفقیت های بیشتری دست می یابند اما برعکس بدن خود را بیشتر به سوی فرسودگی سوق می دهند. تناسب اندام یک طیف واقعی از سلامتی جسمی است که باید همه ی مولفه های روحی و جسمی ما را به تعادل برساند. اولین و بارز ترین فایده ی تناسب اندام رسیدن به کیفیت بالای زندگی است.

نوشته های مشابه

همه چیز در مورد آمادگی جسمانی

همه چیز در مورد آمادگی جسمانی

آمادگی جسمانی سطح انرژی، خواب و سیستم ایمنی شما را متعادل می کند.

فعالیت بدنی ارتباط مستقیمی با افزایش تمرکز و قدرت ذهن دارد؛ طی مطالعات انجام شده این فرآیند به دلیل افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز است. از مهم ترین فواید آمادگی جسمانی داشتن ذهن آرامتر و اعتماد به نفس بیشتر است. هنگامی که از نظر جسمی متناسب تر هستید این قدرت را پیدا می کنید که با ذهن بازتر به اهداف شخصی و شغلی خود بپردازید.

علاوه بر این نمی توان تاثیر آمادگی جسمانی را در کاهش وزن انکار کرد. آمادگی جسمانی نه تنها باعث سوزاندن کالری می شود بلکه عضلات شما را تقویت می کند که باعث می شود حتی در زمان های استراحت نیز کالری بسوزانید.

ورزش و خواب رابطه ی بسیار مستقیمی با یکدیگر دارند.

به این موضوع فکر کنید: حتی یک دونده ی ماراتن که در هفته چندین تمرین قدرتی انجام می دهد، می تواند با یک رژیم غذایی غلط که حاوی قند و چربی اشباع شده است، تناسب اندام خود را مختل کند. به همین ترتیب فردی که دارای رژیم غذایی مشخص و تمرینات ورزشی منظم است، می تواند با نداشتن ساعات خواب کافی به بدن خود آسیب برساند. متخصصان زیادی معتقدند که خواب نامناسب اهداف ورزشی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

تا کنون به این موضوع دقت کرده اید که خواب کافی تا چه حد کیفیت تمرینات شما را بالا می برد؟

بنیاد ملی خواب مقدار بین ۷ تا ۹ ساعت خواب را برای افراد بالغ توصیه می کند. این مقدار کمک می کند انرژی شما حفظ شود، به اهداف تمرینی خود بچسبید و فعال بمانید.

تناسب اندام در طولانی مدت فوایدش را به شما نشان می دهد.

گرچه که همه ی ما دوست داریم نتایج دلخواهمان از آمادگی جسمانی را به سرعت ببینیم، اما بیشترین تاثیرات این ورزش طی سالها مشخص می شود.

مطالعات نشان می دهند که انجام فعالیت های آمادگی جسمانی به طور مشخص ارتباط مستقیمی با افزایش طول عمر دارد.

علاوه بر این آمادگی جسمانی ریسک ابتلاء بسیاری از بیماری مثل بیماری های قلبی، دیابت نوع دو و حتی سرطان ها را به شدت کاهش می دهد. همچنین تحقیقاتی هستند که نشان می دهند آمادگی جسمانی حتی از زوال عقل نیز جلوگیری می کند.

پروفسور ویکهام می گوید: یکی از مواردی که می تواند تقریبا از هر نوع بیماری جلوگیری کند، تناسب اندام است.

از هر سه فرد بالای ۶۰ سال یک نفر به بیماری سارکوپنی که منجر به تحلیل عضلات می شود، مبتلاست. تحقیقات نشان داده اند که این بیماری در مواردی باعث مرگ مبتلایان نیز می گردد؛ آمادگی جسمانی و تحرک از ابتلا به این بیماری جلوگیری می کند.

سلول ها و ژن های ما برای تحرک داشتن طراحی شده اند. ویکهام توضیح می دهد که: اگر به بدن خود آنچه نیاز دارد می دهید، با بهترین بودن به شما پاداش می دهد.

تناسب اندام چطور به مدیریت بیماری های مزمن کمک می کند؟

همانطورکه پیشتر اشاره شد آمادگی جسمانی ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری ها نظیر بیماری های قلبی، سرطان ها و دیابت نوع۲ را کاهش می دهد؛ اما در مورد بیماری های مزمن چطور؟

باید برای اصلاح حرکات و دانستن این موضوع با پزشک خود مشورت کنید و به هر تغییر و محدودیتی آگاه باشید.

 چه میزان فعالیت بدنی نیاز است؟

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده(HHS) توصیه می کند که برای سلامت عمومی، بزرگسالان باید ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط یا ۷۵ تا ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی هوازی با شدت شدید در هر هفته داشته باشند. در دستورالعمل های HHS همچنین یادآوری می شود که انجام بیش از آن مقادیر فعالیت مزایای سلامتی بیشتری خواهد داشت. و این رهنمودها توصیه می کنند که بزرگسالان حداقل دو روز در هفته تمرینات تقویت عضله (با شدت متوسط یا بیشتر) را برای همه گروه های اصلی عضلانی انجام دهند. HHS توصیه می کند که انجام دادن برخی حرکات بهتر از انجام ندادنشان است. بنابراین هرچقدر هم که یک فعالیت کوتاه مدت باشد، باز هم به عنوان یک هدف به حساب می آید. نکته ی اساسی این است که افراد بالغ باید مدت زمان بیشتری به فعالیت بپردازند و کمتر بنشینند.

متخصصان همچنین توصیه می کنند به جای اینکه حرکات خود را یک وعده و هفتگی انجام دهید، حرکت و فعالیت ها را با زندگی روزمره خود ادغام کنید. پس از مدت طولانی نشستن و بی حرکت ماندن فعالیت کنید و در انرژی آن غوطه ور شوید.

کشش را فراموش نکنید. متخصصان در حال حاضر از مزیت کشش پس از تمرین صحبت می کنند؛ کشش در طول روز برای کاهش تنش و افزایش انعطاف پذیری بسیار مفید است. همچنین دیگر توصیه نمی شود که کشش قبل از تمرینات انجام شود.

باز هم می گوییم که تناسب اندام همه چیز است. به بدنتان آنچه که برای رشد نیاز دارد بدهید. فقط مطمئن شوید که نیازش برطرف می شود.

سازمان ها، پادکست ها و صفحات مرتبط با آمادگی جسمانی

همه چیز در مورد آمادگی جسمانی

سازمان های مرتبط با آمادگی جسمانی

شورای ورزش در آمریکاACE:

ACE یک سازمان صدور گواهینامه حرفه ای مربیگری است. نقش این سازمان تربیت مربی ها و اتصال این افراد به بازار کار است.

انجمن قلب آمریکا AHA: انجمنی با ماموریت مبارزه با بیماری های قلبی و مغزی است که در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد. امروز شعار این انجمن این است: تلاش و نیروی بی امان برای ساختن زندگی بهتر. این انجمن بودجه تحقیقاتی را ارائه می کند، از تلاش ها برای بهبود سلامت حمایت می کند و به ارائه خدمات بهداشتی و اطلاعاتی به افراد نیازمند کمک می کند. درباره فعالیت های بدنی ، تغذیه ، عادات سبک زندگی سالم و نحوه تعادل بخشیدن در سایت مربوطه اش اطلاعات لازم را پیدا خواهید کرد.

فضاهای آنلاین مرتبط با آمادگی جسمانی

Health at every size یا سلامت در هر اندازه ای

این مجموعه خود را حامی سلامت رفتاری افراد با هر سن و وزنی توصیف می کند. در این سایت شما با سایت های مرتبط دیگر، وبلاگ، پادکست، کتاب و گروه های پشتیبانی آنلاین  برای رسیدن به اهدافتان در آمادگی جسمانی پیدا خواهید کرد.

محبوب ترین پادکست ها

:Hurdle پادکستی است که داستان های تحت تاثیر قرار دهنده در مورد افرادی که ورزش نقطه عطفشان به حساب می آید، روایت می کند. اگر به دنبال انگیزه گرفتن برای ورزش کردن هستید، این پادکست را دنبال کنید.

The Strength Running Podcast: بله این پادکست در مورد دویدن است؛ اما شامل قسمت های دیگری مثل تغذیه، گیاهخواری، مربیگری، پیشگیری از آسیب، استفاده از مکمل ها و موارد دیگر است.

صفحات محبوب در اینستاگرام

Hollyactive, The body coach, wellness_rebellion سه صفحه ی محبوب و فعال در زمینه ی آمادگی جسمانی، تناسب اندام، یوگا و تغذیه هستند که با دنبال کردن آنها انگیزه ی بیشتری برای ورزش کردن خواهید گرفت.

ترجمه : نگار پیرحیاتی

مطالب مرتبط

چطور بود؟

باشگاه ورزشی موج

میلاد جباریان

ميلاد جباريان متولد ١٣٦٧ _ تمرين از ١٣٨١ قهرماني : مدال طلاي جام حيدرعليف (پاورليفتينگ مجموع)٢٠١٣ مدال طلاي جام حيدرعليف(پرس سينه)٢٠١٤ مدال طلاي پرس سينه تورنمنت بين المللي تركيه٢٠١٢ مدال طلا(پاورليفتينگمجموع) جام اروپا آسيا اروآسيا تفليس٢٠١٤ مدال طلاي تك ليفت تورنمنت اروآسيا گرجستان _تفليس٢٠١٨ مدال نقره تورنمنت اروآسيا(پاورليفتينگمجموع) گرجستان_تفليس٢٠١٨ بيش از ٢٥ قهرماني انتخابي تيم ملي و قهرماني كشور و استان مدارك مربي گري: پرورش اندام و بدنسازي آمادگي جسماني و فيتنس پاورليفتينگ و ورزش هاي قدرتي كار با دستگاه هاي بدنسازي تغذيه و مكمل هاي ورزشي بهبود عملكرد ذهني در ورزش سابقه مربي گري از ١٣٨٦ و از سال ١٣٩٦ مديريت اماكن ورزشي ليسانس حقوق شماره تماس: 09123581463

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button