Uncategorizedبدنسازی

برای بدنسازی چه بپوشیم: ۱۱ نکته ضروری

پوشش مناسب برای هر کاری یک اصل است. شما یک پزشک یا یک وکیل را از روی فرم لباس پوشیدن تشخیص می دهید و البته لباس مناسب کاربردهایی بیش از زیبایی دارد. در مورد ورزش و بدنسازی هم وضع به همین منوال است. یک لباس مناسب به شما انگیزه تمرین بهتری می دهد و باعث می شود حتی نتایجتان هم تغییر کند. در این مقاله به پاسخ پیرامون سوال”برای بدنسازی چه بپوشیم” می پردازیم و نکاتی در این زمینه ارایه خواهیم کرد.

پارچه های دارای کشسانی اولویت دارند

لباسی که مانع حرکت مفاصل و عضلات به شکل کامل و صحیح می شود در زمان تمرین آزار دهنده خواهد بود. پس بهتر است از پوشاکی استفاده کنید که دارای کشسانی باشند. به طور مثال بانوان می توانند از لگ های با کشسانی بالا استفاده کنند و برای آقایان نیز شلوارک های دارای کشسانی بهتر خواهد بود. همچنین می توانید از شلوارک های کشاله دار استفاده کنید چرا که این مدل شلوارک ها دارای یک لایه چسبان به ران هستند که این عضلات را در حین تمرین گرم نگه داشته و در عین حال کشسانی بالایی دارند.

ارتفاع شلوارک تا بالای زانو باشد.

بهتر است ارتفاع شلوارکی که استفاده می کنید بالای زانو باشد. البته نیازی به استفاده از شلوارک های خیلی کوتاه نیست. شلوارک های بالای زانو یک ویژگی مثبت بزرگ دارند و آن هم این است که در زمان انجام تمرینات پا مانند اسکات یا جلوپا دستگاه، مفصل زانو با پارچه شلوار درگیر نمی شود. در نتیجه می توانید با راحتی بیشتری این تمرینات را انجام دهید.

استفاده از کش زانو بند در زمان تمرینات سنگین

یکی دیگر از تجهیزاتی که می توانید در زمان تمرین پا به خصوص تمرینات سنگین استفاده کنید، کش زانوبند است. این کشها به سادگی یک لوله کشسان هستند که دور مفصل زانو را گرفته و تا حدودی از این مفصل محافظت می کنند. استفاده از این کش ها در حین تمرینات سنگین می تواند تا حدی مفصل و اتصالات مفصلی شما را حفظ کند که تاثیر مثبتی خواهد داشت. البته به یاد داشته باشید که این کش ها نباید همیشه دور زانوی شما باشند چرا که باعث کاهش جریان خون شده و در نتیجه در بلند مدت اثر منفی ایجاد می کنند. در زمان تمرین از کش زانو بند استفاده کنید و سپس آنرا به ساک ورزشی خود باز گردانید.

نوشته های مشابه

جوراب ورزشی مناسب بپوشید.

شل بودن و لق زدن پا در کفش اصولا حس بدی ایجاد می کند که یک دلیل آن می تواند استفاده از جوراب نامناسب باشد. جوراب های نازک فضای بین پا و کفش را به خوبی پوشش نمی دهند و در نتیجه پای شما درون کفش پایدار نخواهد بود. از جوراب حوله ای با ضخامت خوب و کافی استفاده کنید تا در حین تمرین پایتان راحت و محکم باشد. همچنین پا به دلیل تنفس کمتر درون کفش می تواند محل خوبی برای رشد باکتری ها باشد. این باعث می شود کفشتان هم بو بگیرد، پس حتما پس از هر جلسه تمرین جورابتان را بشویید تا عمر کفشتان افزایش یافته و با مشکل قارچ های پوستی در پایتان هم مواجه نشوید.

حوله ببرید

انواع نیمکت های باشگاه بدنسازی در طول روز توسط ورزشکاران مختلف استفاده می شود. به همین دلیل بهتر است یک حوله بزرگ به همراه داشته باشید و در حین استفاده از نیمکت ها حوله را در زیر خودتان قرار دهید. همچنین استفاده از یک اسکارف دور پیشانی باعث جلوگیری از ریزش عرق به صورتتان خواهد شد.

کفش مناسب

کفش های مناسب تمرین بدنسازی معمولا نیازی به بالشتک های کفش های دویدن ندارند چرا که تمرینات شما در حالت ایستا انجام می گردد. با این حال حتما بایست از کفش ورزشی مناسب استفاده کنید. به طور کلی کفش های ورزشی با زیره های تخت تر برای تمرینات بدنسازی مناسب تر هستند. البته اگر اهل تمرین هوازی زیاد هستید به دنبال کفش های دارای بالشتک بیشتر در زیره کفش باشید تا از مفاصل شما در برابر ضربه حمایت کنند.

کمربند بدنسازی

کمربند بدنسازی یک کمربند چرمی است که به منظور حمایت از کمر ورزشکار در تمریناتی که روی کمر فشار می آورند مانند اسکات و پرس سرشانه کاربرد دارد. اگر تصمیم دارید با وزنه های سنگین تمرین کنید یا در کمرتان مشکل دارید می توانید با مربی خود درباره استفاده از کمربند مشورت نمایید.

پلی استر بهتر از نخ است

یک عیب بزرگ تیشرت های نخی این است که به راحتی عرق بدن را به خود گرفته و به سختی هم خشک می شوند. احساس خیس بودن در حین تمرین اصلا حس خوبی نیست و البته احتمالا آنرا تجربه کرده اید. برای حل این مساله بهتر است از لباس هایی مانند تیشرت های پلی استر استفاده کنید. این الیاف دیرتر خیس می شوند و پس از خیس شدن هم به سرعت خشک خواهند شد. همچنین در صورتی که زیاد عرق می کنید یک تیشرت اضافه با خودتان ببرید.

بعد تمرین از کلاه استفاده کنید

سیستم ایمنی بدن بعد از یک تمرین سخت در پایین ترین سطح خود قرار دارد و به همین دلیل است که افراد در اینجا به راحتی سرما می خورند. حتما پس از تمرین سرتان را خشک کنید و یک کلاه یا لباس کلاه دار با خودتان ببرید تا پس از تمرین و در موقع مراجعه از باشگاه بپوشید. خشک کردن سر با باد سشوار نیز راهکار دیگری است که می توانید در نظر بگیرید.

لباس زیر مناسب

به لباس زیر مناسب کمتر کسی توجه می کند اما یک لباس زیر نامناسب برای آقایان و خانم ها می تواند به راحتی مشکل ساز شود. به همین دلیل به پوشیدن لباس زیر مناسب استفاده کنید. لباس زیرها ورزشی اغلب قدری تنگ هستند و این باعث می شود که اندام ورزشکار در حین فعالیت دچار آسیب دیدگی نشود. همچنین پوشیدن الیاف پلی استر به دلیل خاصیت خشک شدن سریع و عدم جذب آب بهتر خواهد بود. کشسانی خوب هم در این رابطه اهمیت دارد.

لباس تمیز بپوشید.

نیازی به پوشیدن لباس های گران ندارید اما حتما برای حفظ بهداشت باید از لباس های تمیز استفاده کنید. یکی از اشتباهات برخی از ورزشکاران این است که پس از هر جلسه تمرین ساک باشگاه را به گوشه ای انداخته و برای جلسه دیگر ساک را باز می کنند. این لباس های خیس عرق یک محل ایده آل برای رشد باکتری ها و قارچها هستند که شما را ممکن است بیمار کند. از طرف دیگر دلیل بوی بد بدن هم می تواند باشد که البته برای خود ورزشکار و دیگران ناخوشایند خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله به پاسخ سوال “برای بدنسازی چه بپوشیم” از زوایای مختلف پرداختیم. پاکیزگی، عدم محدود کردن حرکت ورزشکار، توجه به نکات ایمنی از مهمترین مواردی بودند که به آنها اشاره شده است. پوشش مناسب در حین ورزش باعث بهبود کیفیت تمرین و نتیجه گیری شما می شود که لازم است به آن توجه داشته باشید.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

باشگاه ورزشی موج

میلاد جباریان

ميلاد جباريان متولد ١٣٦٧ _ تمرين از ١٣٨١ قهرماني : مدال طلاي جام حيدرعليف (پاورليفتينگ مجموع)٢٠١٣ مدال طلاي جام حيدرعليف(پرس سينه)٢٠١٤ مدال طلاي پرس سينه تورنمنت بين المللي تركيه٢٠١٢ مدال طلا(پاورليفتينگمجموع) جام اروپا آسيا اروآسيا تفليس٢٠١٤ مدال طلاي تك ليفت تورنمنت اروآسيا گرجستان _تفليس٢٠١٨ مدال نقره تورنمنت اروآسيا(پاورليفتينگمجموع) گرجستان_تفليس٢٠١٨ بيش از ٢٥ قهرماني انتخابي تيم ملي و قهرماني كشور و استان مدارك مربي گري: پرورش اندام و بدنسازي آمادگي جسماني و فيتنس پاورليفتينگ و ورزش هاي قدرتي كار با دستگاه هاي بدنسازي تغذيه و مكمل هاي ورزشي بهبود عملكرد ذهني در ورزش سابقه مربي گري از ١٣٨٦ و از سال ١٣٩٦ مديريت اماكن ورزشي ليسانس حقوق شماره تماس: 09123581463

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button