بدنسازی

تمرینات کامپاند چیست و چه فوایدی دارد؟

دو طبقه بندی اصلی تمرینات وجود دارد: تمرینات کامپاند و تمرینات ایزوله. در این پست دقیقا به چیستی تمرین کامپاند یا ترکیبی خواهیم پرداخت.

تمرین کامپاند تمرینی است که از چندین گروه عضلانی به طور همزمان برای انجام یک حرکت استفاده می کند. یک مثال خوب از یک تمرین ترکیبی اسکات است. از بسیاری از عضلات پاها و قسمت پایینی بدن مانند عضلات چهارسر ران، همسترینگ، ساق پا، باسن و همچنین درگیر کردن هسته و قسمت پایین کمر استفاده می کند.

از طرف دیگر، حرکات ایزوله بر روی یک عضله یا گروه عضلانی متمرکز است. برای مثال، جلو بازو دمبل، تقریباً به طور کامل روی عضله دوسر و فقط در یک سطح حرکت تمرکز می‌کند.

فواید تمرینات کامپاند چیست؟

تمرینات کامپاند برای ورزشکاران تجویز می‌شود، زیرا حرکات طبیعی‌تر را تکرار می‌کنند و اطمینان می‌دهند که ورزشکار تا حد امکان کارآمد تمرین می‌کند. دوباره به مثال اسکات توجه کنید. این حرکت برای ایستادن، رانندگی به جلو، پریدن و بسیاری از حرکات دیگر که ممکن است در ورزش یا زندگی واقعی تجربه کنید، مفید است.

مزایای دیگر افزودن تمرینات کامپاند به تمرین به شرح زیر است:

  • کالری بیشتری در هر تمرین بسوزانید، زیرا از عضلات بیشتری استفاده می شود
  • به شما امکان می دهد در مدت زمان کوتاهی با عضلات بیشتری کار کنید و کارایی تمرین خود را افزایش دهید
  • می تواند به بهبود هماهنگی و تعادل کمک کند
  • می تواند به بهبود تحرک و ثبات مفصل از طریق حرکت در الگوهای طبیعی کمک کند
  • ضربان قلب شما را در طول تمرینات قدرتی افزایش می دهد و به بهبود سیستم قلبی عروقی کمک می کند
  • به شما این امکان را می دهد که همان گروه عضلانی را برای مدت طولانی تری با سطوح کمتر خستگی ورزش کنید
  • به شما امکان می دهد وزنه های سنگین تری بلند کنید و قدرت کلی را سریعتر ایجاد کنید.

نمونه هایی از تمرینات کامپاند

چرا از تمرینات کامپاند استفاده کنیم؟

اگر به دنبال بهبود قدرت کلی خود و انجام یک تمرین کارآمد و کاربردی هستید، مطمئناً یک تمرین پر از حرکات کامپاند آنچه را که نیاز دارید به شما می دهد. اگر اهداف یا الزامات خاص تری دارید، تمرینات ایزوله اغلب می تواند مناسب تر باشد.

برنامه ای که هر دو نوع حرکت را در بر می گیرد، می تواند بسیار مفید باشد، با حرکات ترکیبی که پایه تمرین را تشکیل می دهند و تمرینات ایزوله برای هدف قرار دادن گروه های عضلانی خاص اضافه می شود.

طبقه بندی اصلی تمرینات چیست؟

دو طبقه بندی اصلی تمرینات وجود دارد: تمرینات ترکیبی و تمرینات ایزوله.

تمرینات کامپاند چیست؟

تمرین ترکیبی تمرینی است که از چندین گروه عضلانی به طور همزمان برای انجام یک حرکت استفاده می کند. یک مثال خوب از تمرینات ترکیبی اسکات است.

تمرین ایزوله چیست؟

یک تمرین ایزوله، بر روی یک عضله یا گروه عضلانی متمرکز است.

فواید تمرینات کامپاند چیست؟

تمرینات ترکیبی فواید زیادی دارد از جمله: آنها حرکات طبیعی را تکرار می کنند، کالری بیشتری می سوزانند، عضلات بیشتری کار می کنند، هماهنگی و تعادل را بهبود می بخشند، هماهنگی و تعادل را بهبود می بخشند و غیره.

چند نمونه از تمرینات ترکیبی چیست؟

اسکوات، ددلیفت، لانژ، پرس روی نیمکت، دیپ، دراز کشیدن، پاش‌آپ، کشش، لت پاول داون، پرس شانه و طناب پرش همگی نمونه‌هایی هستند.

تمرینات ترکیبی برای چه مواردی مفید هستند؟

اگر به دنبال بهبود قدرت کلی خود و انجام یک تمرین کارآمد و کاربردی هستید، مطمئناً یک تمرین پر از ترکیبی آنچه را که نیاز دارید به شما می دهد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

باشگاه ورزشی موج

میلاد جباریان

ميلاد جباريان متولد ١٣٦٧ _ تمرين از ١٣٨١ قهرماني : مدال طلاي جام حيدرعليف (پاورليفتينگ مجموع)٢٠١٣ مدال طلاي جام حيدرعليف(پرس سينه)٢٠١٤ مدال طلاي پرس سينه تورنمنت بين المللي تركيه٢٠١٢ مدال طلا(پاورليفتينگمجموع) جام اروپا آسيا اروآسيا تفليس٢٠١٤ مدال طلاي تك ليفت تورنمنت اروآسيا گرجستان _تفليس٢٠١٨ مدال نقره تورنمنت اروآسيا(پاورليفتينگمجموع) گرجستان_تفليس٢٠١٨ بيش از ٢٥ قهرماني انتخابي تيم ملي و قهرماني كشور و استان مدارك مربي گري: پرورش اندام و بدنسازي آمادگي جسماني و فيتنس پاورليفتينگ و ورزش هاي قدرتي كار با دستگاه هاي بدنسازي تغذيه و مكمل هاي ورزشي بهبود عملكرد ذهني در ورزش سابقه مربي گري از ١٣٨٦ و از سال ١٣٩٦ مديريت اماكن ورزشي ليسانس حقوق شماره تماس: 09123581463

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button