انگیزشیبدنسازی
موضوعات داغ

۱۹ نکته انگیزشی بدنسازی برای موفقیت در همه سطوح

حفظ انگیزه مهمترین گام برای موفقیت است و باید اعتراف کرد که اصلا آسان نیست. به همین دلیل بسیاری از بدنسازان جا می زنند و تمرینات خود را متوقف می کنند. در این نوشته به ۲۰ نکته انگیزشی بدنسازی اشاره می کنیم که با در نظر گرفتن آنها می توانید یک پله جلوتر بروید. با باشگاه ورزشی موج همراه باشید.

۱٫ خود را در برابر رقبا تصور کنید.

تصور کنید که در یک میدان مسابقه هستید و رقیب شما مقدار کمی از شما بهتر است. سپس می خواهید از او بهتر باشید. این تصور باعث می شود تنبلی را کنار بگذارید. حس رقابت باعث بیداری تلاش در انسان می شود.

۲٫ وزنه را به عنوان چیزی که از آن متنفر هستید تصور کنید.

به طور مثال فردی را در نظر بگیرید که از آن تنفر دارید. آنها را به شکل دمبل و هالتر و غیره تصور کنید. این باعث میشود از خشمتان برای تمرین کردن نیرو بگیرید. در این صورت خشم به عنوان یک عامل انگیزشی بدنسازی به خدمت شما در خواهد آمد و بهتر تمرین می کنید.

۳٫ برای یک تمرین خوب به خودتان پاداش بدهید.

اگر واقعا خوب تمرین کردید به خودتان پاداش بدهید. مثلا یک مکمل برای خودتان بخرید یا یک جفت کفش ورزشی به خودتان جایزه بدهید. این کار باعث میشود ذهنتان نسبت به خوب تمرین کردن شرطی شود.

۴٫ یک غذای متفاوت بخورید.

خودتان را با یک غذای متفاوت از رژیمتان شارژ روحی کنید. مثلا اگر رژیمتان فیله مرغ است، استک را امتحان کنید یا به سراغ یک کباب سالم بروید.

۵٫ مکملتان را تغییر دهید.

مثلا اگر دایما از وی استفاده می کنید، به سراغ آمینواسید بروید. عوض کردن مکمل تاثیر مثبتی در از بین بردن یکنواختی و تاثیر انگیزشی بدنسازی دارد.

۶٫ یک فیلم انگیزشی تماشا کنید.

یک فیلم ورزشی مانند راکی تماشا کنید. این یک راه عالی برای ایجاد انگیزه است. قهرمانان با موانع می جنگند و از آنها می گذرند. فیلم دیدن یک تفریح خوب در کنار دوستان و خانواده هست. با این کار دیگران هم لذت می برند.

۷٫ تنظیم اهداف کوچک به عنوان عامل انگیزشی بدنسازی

برای خود هدفی تعیین کنید که می خواهید به آن برسید. هر چند مطمئن شوید که این هدف منطقی باشد. مثلا روی افزایش قدرت در یک ماه به میزان چنددرصد یا افزایش حجم برای ۲-۳ کیلو در چند هفته تمرکز کنید. این کار باعث میشود هدف بزرگ شما به اهداف کوچک در دسترس تر تقسیم شود. این به نوعی مدیریت بر مبنای هدف است.

۸٫ به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

هنگام وزنه زدن به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. هیچ چیز به اندازه گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه شما نمی تواند ذهن را ترغیب به فعالیت کند. موسیقی یک ابزار انگیزشی بدنسازی عالی است که به راحتی می توانید از آن کمک بگیرید.

۹٫ ریکاوری داشته باشید.

هر هشت هفته یک هفته ریکاوری انجام دهید. برای چند روز تمرین نکنید. این کار باعث میشود انگیزتان بازگردد و بدنتان بهبود یابد. هفته بهبودی برای حفظ سطح تمرکز و تمایل به افزایش قدرت بسیار مهم است.

۱۰٫ برای سلامتیتان تمرین کنید.

تمرین برای سلامتی باعث میشود ذهن و بدنتان از زیر بار استرس خارج شود. هیچ چیزی مهمتر از سلامتی نیست و وقتی به آن دقیق فکر کنید، انگیزتان افزایش خواهد یافت.

۱۱٫ به خاطر اینکه دیگران به شما می گویند نمی توانید تمرین کنید!

خاطرتان هست که در کودکی گاها کاری را به لجبازی دیگران انجام می دادیم. اینجا همان لجبازی می تواند به کمک بیاید و به عنوان عامل انگیزشی بدنسازی کمک کند. با نتوانستن ها لجبازی کنید تا به نتیجه برسید.

۱۲٫ بر اساس اراده خودتان تمرین کنید.

انجام یک کار با اراده آزاد حس دیگری دارد. اگر احساس می کنید که می توانید کاری را انجام دهید، حتما خواهید توانست. یک ایده را در ذهنتان پرورش دهید.

۱۳٫ یک هم تمرین خوب به عنوان عامل انگیزشی بدنسازی

با کسی که علاقمند است تمرین کنید. این کار به هر دو نفر کمک می کند تا بهتر تمرین کنند. یک نفر که می تواند مشوق شما باشد و در باشگاه پابپای شما تمرین کند.

۱۴٫ برنامه تمرین خود را تغییر دهید.

عدم تغییر برنامه تمرینی برای مدت طولانی باعث یکنواختی میشود. هر چند هفته یک بار برنامه تمرینی را تغییر دهید و روی نقاط ضعفتان کار کنید.

۱۵٫ سعی کنید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید.

مهم نیست چه کسی باشد. مثلا نامزدتان، دختری که دوست دارید، دوستان و خانواده، سعی کنید روی دیگران تاثیر بگذارید. این کار به شما انگیزه تمرین می دهد.

۱۶٫ استفاده از تصاویر برای انگیزه گرفتن

از تصاویر برای ایجاد انگیزه استفاده کنید. تصاویر مختلف قبل و بعد را مقایسه کنید. شما همچنان بهتر از تصویر قبلی هستید. تصویر قهرمانان را ببینید. چشم به آنچه که می بیند عادت خواهد کرد.

۱۷٫ به دیگران کمک کنید.

کمک به دیگران باعث میشود انگیزه خودتان افزایش یابد. با این کار دیگران هم رشد خواهند کرد و شما هم تبدیل به یک الگوی خوب می شوید. کمک کردن می تواند به عنوان یک عامل انگیزشی بدنسازی ذهن و بدن شما را فعال کند.

۱۸٫ تفریح کنید.

برنامه تفریحی داشته باشید. مثلا کوهپیمایی کنید. به سینما یا تاتر بروید. یکنواختی را از بین ببرید تا انگیزتان افزایش یابد.

۱۹٫ عجله نکنید.

گاها پیش می آید که برای یک مدت در شرایط یکسان هستید. عجله نکنید. بدانید که برای همه شرایط همین است. پس از مدتی پافشاری یک پله رشد خواهید کرد. مطمئن باشید که رشد می کنید.

۳/۵ - (۲ امتیاز)

باشگاه ورزشی موج

میلاد جباریان

ميلاد جباريان متولد ١٣٦٧ _ تمرين از ١٣٨١ قهرماني : مدال طلاي جام حيدرعليف (پاورليفتينگ مجموع)٢٠١٣ مدال طلاي جام حيدرعليف(پرس سينه)٢٠١٤ مدال طلاي پرس سينه تورنمنت بين المللي تركيه٢٠١٢ مدال طلا(پاورليفتينگمجموع) جام اروپا آسيا اروآسيا تفليس٢٠١٤ مدال طلاي تك ليفت تورنمنت اروآسيا گرجستان _تفليس٢٠١٨ مدال نقره تورنمنت اروآسيا(پاورليفتينگمجموع) گرجستان_تفليس٢٠١٨ بيش از ٢٥ قهرماني انتخابي تيم ملي و قهرماني كشور و استان مدارك مربي گري: پرورش اندام و بدنسازي آمادگي جسماني و فيتنس پاورليفتينگ و ورزش هاي قدرتي كار با دستگاه هاي بدنسازي تغذيه و مكمل هاي ورزشي بهبود عملكرد ذهني در ورزش سابقه مربي گري از ١٣٨٦ و از سال ١٣٩٦ مديريت اماكن ورزشي ليسانس حقوق شماره تماس: 09123581463

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button