بدنسازی

آیا بدنسازی قد را می سوزاند

خیر. هیچ ارتباط و تحقیق علمی برای ارتباط بدنسازی با وزنه های سنگین یا هر نوع وزنه برداری با قد شما وجود ندارد. میزان قد شما بیشتر، قبل از تولد مشخص شده است و تمرین نمی تواند روی آن اثری داشته باشد. البته چند نکته دیگر هم در این رابطه هست که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

ایده اینکه بدنسازی قد را می سوزاند از کجا آمده است؟

بسیاری از افراد شنیده اند که ستون فقرات می تواند فشرده شود، بنابراین ممکن است فکر کنند که بدنسازی باعث کوتاه شدن قد می شود. اما این اتفاق به طور طبیعی در روز هم می افتد و هنگام خواب به شرایط قبلی باز می گردد. پس نگران نباشید.

آیا اسکات زدن باعث کوتاه شدن قد میشود؟

زمان اسکات زدن فشار را روی ستون فقراتتان حس می کنید. این حسی است که جاذبه در شما ایجاد می کند. همین حس هم باعث میشود بعضی فکر کنند که قدشان کوتاه میشود. اما اینطور نیست. تنها نتیجه اسکات زدن تقویت استخوان ها و عضلات است. البته باید اصول آنرا رعایت کنید.

آیا بارفیکس زدن باعث بلند شدن قد میشود؟

جواب این سوال هم منفی است. البته بارفیکس زدن باعث صاف شدن بدن و رفع قوز می تواند بشود. پس شما بلندتر به نظر خواهید رسید.

نوشته های مشابه

چه عواملی روی قد تاثیر می گذارد؟

مهمترین عامل موثر روی قد افراد وراثت است. البته تغذیه درست و ورزش کردن می تواند تاثیر موثری روی قد داشته باشد. که البته این تاثیر منفی نیست.

وزن زدن ممکن است شما را بلندتر نشان ندهد، اما می تواند اسکلتتان را بزرگتر کند

تمرینات مداوم با وزنه باعث میشود استخوانها بزرگتر و مقاومتر شوند. وزنه زدن باعث رشد استخوانها میشود که این تحت تاثیر افزایش طبیعی هورمن های تستوسترون و رشد می باشد. آنچه می تواند باعث کوتاه شدن فرد شود، تکنیک های نادرست تمرین است. به خصوص افراد مبتدی و جوان باید مربی داشته باشند تا به خودشان آسیب نزنند.

نکات مهم برای افزایش قد و رشد مناسب

  • خواب مناسب: هورمن رشد در شب ترشح می شود.
  • خوردن غذاهای کامل و سالم
  • مصرف روی و کلسیم به اندازه کافی
  • مصرف آب کافی
  • ورزش کردن و فعالیت

چطور بود؟

باشگاه ورزشی موج

میلاد جباریان

ميلاد جباريان متولد ١٣٦٧ _ تمرين از ١٣٨١ قهرماني : مدال طلاي جام حيدرعليف (پاورليفتينگ مجموع)٢٠١٣ مدال طلاي جام حيدرعليف(پرس سينه)٢٠١٤ مدال طلاي پرس سينه تورنمنت بين المللي تركيه٢٠١٢ مدال طلا(پاورليفتينگمجموع) جام اروپا آسيا اروآسيا تفليس٢٠١٤ مدال طلاي تك ليفت تورنمنت اروآسيا گرجستان _تفليس٢٠١٨ مدال نقره تورنمنت اروآسيا(پاورليفتينگمجموع) گرجستان_تفليس٢٠١٨ بيش از ٢٥ قهرماني انتخابي تيم ملي و قهرماني كشور و استان مدارك مربي گري: پرورش اندام و بدنسازي آمادگي جسماني و فيتنس پاورليفتينگ و ورزش هاي قدرتي كار با دستگاه هاي بدنسازي تغذيه و مكمل هاي ورزشي بهبود عملكرد ذهني در ورزش سابقه مربي گري از ١٣٨٦ و از سال ١٣٩٦ مديريت اماكن ورزشي ليسانس حقوق شماره تماس: 09123581463

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button