آمادگی جسمانیتناسب اندام

تمرین اینتروال تردمیل در ۳۰ دقیقه

ممکن است تمرینات معمول روی تردمیل باعث کسالت شما شده باشد. بهترین راه برای مقابله با این موضوع تمرین اینتروال تردمیل می باشد. این شکل تمرین باعث افزایش vo2max شما و نیز افزایش سرعتتان می گردد. برای آشنایی بیشتر دویدن روی تردمیل را بخوانید.

این شکل از تمرین ، باعث تغییر شدت تمرین برای شما می گردد. طول تمرین اینتروال تردمیل که ما به شما ارایه می دهیم سی دقیقه است. توصیه می کنیم هفته ای یک یا دوبار این شکل ورزش را در کنار سایر تمرینات قرار دهید. نتیجه خوبی خواهید گرفت.

تمرین اینتروال تردمیل همچنین باعث تحریک کالری سوزی بیشتری نیز می گردد. بدن شما هم یاد می گیرد که چطور با شدت بیشتری فعالیت نماید. با باشگاه ورزشی موج همراه باشید.

تمرین اینتروال تردمیل برای کالری سوزی بیشتر

تمرین اینتروال باعث می شود که کالری بیشتری با افزایش سرعت بسوزانید. این مدل تمرین بسیار کاراتر از تمرین در ریتم یکنواخت و با فشار پایین می باشد. زیرا تمام سیستم سوخت و ساز بدن را همزمان درگیر می کند. در این تمرین از ست ها پرفشار در کنار ست های کم فشار استفاده می شود.

نوشته های مشابه

تنها زمانی از این تمرین استفاده کنید که می توانید به طور یک نواخت و با فشار متوسط حداقل ۳۵ دقیقه روی تردمیل بدوید. حالا موقع استفاده از تمرین اینتروال تردمیل می باشد.

زمانشدت – سرعتافزایش فشار
۸ دقیقهگام آسان – ایزی رانینگتا ۶۰%
۵ دقیقهافزایش سرعت تا سطح متوسط – رسیدن به سطح پایهتا ۷۰%
۲ دقیقه افزایش سرعت تا سطح بالاتر از متوسط ۸۰%
۲ دقیقهبازگشت به سطح پایه ۷۰%
۲ دقیقهافزایش فشار تا زون سه قلبی ۸۵%
۲ دقیقهبازگشت به سطح پایه ۷۰%
۲ دقیقه افزایش فشار تا آستانه بی هوازی۹۰%
۲ دقیقهبازگشت به سطح پایه ۷۰%
۱ دقیقهحداکثر سرعت۹۵%
۴ دقیقه سرد کردن در دور آسانبازگشت ضربان به زیر صد
تمرین اینتروال تردمیل

نکات مهم در تمرین اینتروال تردمیل

  • منظور از میزان فشار در اینجا فشار روی قلب می باشد. یک فرمول تقریبی در اینجا عدد ۲۲۰ منهای سن می باشد. یعنی حداکثر ضربان برای یک فرد ۴۰ ساله ۱۸۰ می شود.
  • توجه داشته باشید که فرمول بالا برای افراد معمولی هست و برای ورزشکاران تفاوت دارد. افراد ورزشکار با سابقه تمرین خوب معمولا این توان ماکسیمم بیشتر است که در مطلبی دیگر به آن می پردازیم.
  • بعد از این تمرین حرکات کششی به هیچ عنوان فراموش نشود. این شکل تمرین باعث تجمع لاکتیک در بدن می شود که بدون کشش باعث گرفتگی عضلات برای چند روز می شود.
  • برای کیفیت بیشتر تمرین اینتروال تردمیل نکات ورزشی را به دقت بیاموزید.
  • به جای این تمرین می توانید از روش فارتلک هم استفاده کنید.

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)

باشگاه ورزشی موج

میلاد جباریان

ميلاد جباريان متولد ١٣٦٧ _ تمرين از ١٣٨١ قهرماني : مدال طلاي جام حيدرعليف (پاورليفتينگ مجموع)٢٠١٣ مدال طلاي جام حيدرعليف(پرس سينه)٢٠١٤ مدال طلاي پرس سينه تورنمنت بين المللي تركيه٢٠١٢ مدال طلا(پاورليفتينگمجموع) جام اروپا آسيا اروآسيا تفليس٢٠١٤ مدال طلاي تك ليفت تورنمنت اروآسيا گرجستان _تفليس٢٠١٨ مدال نقره تورنمنت اروآسيا(پاورليفتينگمجموع) گرجستان_تفليس٢٠١٨ بيش از ٢٥ قهرماني انتخابي تيم ملي و قهرماني كشور و استان مدارك مربي گري: پرورش اندام و بدنسازي آمادگي جسماني و فيتنس پاورليفتينگ و ورزش هاي قدرتي كار با دستگاه هاي بدنسازي تغذيه و مكمل هاي ورزشي بهبود عملكرد ذهني در ورزش سابقه مربي گري از ١٣٨٦ و از سال ١٣٩٦ مديريت اماكن ورزشي ليسانس حقوق شماره تماس: 09123581463

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button