Uncategorizedبدنسازیتناسب اندام

۱۰ وسیله ضروری برای باشگاه ورزشی که بایست با خود ببرید.

تناسب اندام و سلامتی برای تمامی افراد اهمیت دارد. حال اگر می خواهید همیشه سلامت باشید و اندام ایده‌آل خودتان را داشته باشید، حتما باید ورزش کنید. باشگاه رفتن و استفاده از لوازم ورزشی به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن به خواسته های خود یعنی سلامتی و تناسب اندام دست یابید. به احتمال زیاد در روزهای اولیه برای باشگاه رفتن کمی کسل خواهید بود، اما به مرور زمان جزء روتین زندگی شما قرار خواهد گرفت و از باشگاه رفتن لذت خواهید برد. اگر شما هم تصمیم گرفته اید که زمانی از هفته را به باشگاه رفتن اختصاص دهید، ابتدا باید یکسری نکات را بدانید تا آمادگی لازمه را به دست آورید. تمامی وسایل مورد نیاز باشگاه را برای خود فراهم کنید تا تجربه خوبی از باشگاه رفتن داشته باشید.

قطعا با ورزش کردن حس و حال بسیار خوبی خواهید گرفت و از استرس و افسردگی به دور خواهید بود. همانطور که می دانید با ورزش کردن، هورمون شادی ترشح می شود و حال و نشاط و انرژی مثبتی وارد زندگی شما خواهد شد. احتمالا شما هم می خواهید بدانید که چه نوع وسایل ورزشی نیاز دارید؟ در  ابتدا باید بدانید که ممکن است وسایل ورزشی هر شخصی با شخص دیگر متفاوت باشد، زیرا این موضوع بستگی به نوع ورزش انتخابی دارد. در ادامه وسایلی که برای باشگاه رفتن در بین همه ورزشکاران مشترک است را برای شما نام می بریم.

  • لباس ورزشی
  • کیف ورزشی
  • ساک ورزشی
  • کفش ورزشی
  • حوله
  • قمقمه آب
  • زیر انداز ورزشی
  • تغذیه( میان وعده غذایی)
  • دستکش ورزشی
  • دفترچه یادداشت

سعی کنید برای باشگاه رفتن یک همراه پیدا کنید تا حس بهتری برای ورزش پیدا کنید، در واقع ورزش گروهی خود بسیار نشاط آور و پرانرژی است. ممکن است در جلسات اولیه باشگاه رفتن به علت کوفتگی و یا گرفتگی عضلات کمی خسته و دلسرد شوید، اما باید بدانید که این موضوع موقتی است و خیلی سریع همه چیز مثل روز اول می شود و ورزش کردن برای شما تبدیل به یک عادت پسندیده می شود.

لوازم را از کجا بخرم؟

بسیاری از کسانی که ورزش را شروع می کنند، می خواهند بدانند که بهتر است وسایل مورد نیاز باشگاه را از کجا بخرند؟  

اگر ورزشکار حرفه ای هستید، به احتمال زیاد در مورد هزینه های لوازم ورزشی اطلاعاتی دارید. اما اگر به تازگی ورزش را شروع کرده اید و یا تفریحی به باشگاه می روید و ورزش می کنید، احتمالا اطلاعات دقیقی در مورد هزینه های لوازم ورزشی ندارید. در این صورت برای استعلام قیمت لوازم ورزشی به سایت های معتبر رجوع کنید. قیمت ها و کیفیت لوازم را با یکدیگر مقایسه کنید تا در نهایت انتخابی مناسب داشته باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی وسایل مورد نیاز باشگاه بپردازیم.

وسایل مورد نیاز برای ورزش بدنسازی

بدنسازی جزء ورزش های بسیار پرطرفدار و محبوب بین خانم ها و آقایان است. این ورزش نه تنها موجب سلامتی می شود، بلکه خیلی سریع شما را به اندام ایده آل نزدیک می کند. در ادامه به بررسی مهم ترین وسایل برای رفتن به باشگاه بدنسازی می پردازیم.

ساک ورزشی برای حمل وسایل مورد نیاز باشگاه

برای رفتن به باشگاه ورزشی حتما باید یک ساک ورزشی مناسب داشته باشید. شما می توانید وسایل ورزشی خود را درون آن قرار دهید تا حمل برای شما آسانتر شود. در این صورت تمامی وسایل باشگاهی شما درون ساک منظم قرار می گیرند. وسایلی که درون این ساک ها قرار می گیرند، شامل لباس ورزشی، دستکش ورزشی، کفش ورزشی و بطری آب و … است.

لباس ورزشی راحت: راحتی برای تمرین

حتما به کیفیت لباس ورزش خود توجه داشته باشید، زیرا حتما باید ویژگی هایی اعم از راحتی، جاذب رطوبت و قابلیت تنفس را داشته باشد. طراحی این نوع لباس ها باید به گونه ای باشند تا ورزشکار خیلی راحت ورزش کند. برای انجام ورزش باکیفیت و افزایش تمرکز نیاز به لباس های راحتی و باکیفیت است. به طور کلی لباس های راحتی جزء وسایل مورد نیاز باشگاه به حساب می آید تا ورزشکار بدون خستگی به ورزش خود ادامه دهد.

کفش ورزشی: راحتی و ایمنی پاها

حتما شما هم شنیده اید که پا مانند قلب دوم است و حتما باید از کفش های مناسب حتی برای راه رفتن معمولی استفاده کرد. حال برای ورزش این حساسیت چندین برابر بیشتر می شود. کفش ورزشی را متناسب با نوع ورزش خود انتخاب کنید تا کارایی و راحتی بیشتری برای شما داشته باشد. اگر کفش ورزشی را به درستی انتخاب کنید، احتمال آسیب های ورزشی به حداقل می رسد.

جوراب ورزشی: حفظ راحتی پاها

شاید اگر کسی به شما بگوید که حتی جوراب هم برای ورزش بهتر اهمیت دارد، تعجب کنید. اما باید بدانید که جوراب از ایجاد آسیب‌های مربوط به فشارهای بسیار زیاد و حرکات تکراری جلوگیری می‌کند. جوراب مناسب در کنار کفش باکیفیت باعث می شود تا ایستادگی پاهای شما افزایش یابد و بهتر ورزش کنید.

بطری آب: راهی برای هیدراته ماندن

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در ورزش موضوعی بسیار مهم و ضروری است. شما باید قبل از ورزش، در حین ورزش و حتی بعد از فعالیت ورزشی آب بنوشید تا آب بدن خود را حفظ کنید. به عنوان یک ورزشکار برای نوشیدن آب نیاز به بطری آب دارید. بطری آب قابل حمل است و این امکان ر به ورزشکار می دهد تا در هر لحظه از تمرین به راحتی آب بنوشد. در همان ابتدا باید بطری آب را جزء وسایل مورد نیاز باشگاه در لیست خود قرار دهید.

دستکش ورزشی: حفاظت از دست‌ها و افزایش کارایی

دستکش‌های ورزشی نوعی محافظ برای دست ها به حساب می آیند. در واقع این نوع دستکش ها از پوست دست، آسیب به مفاصل و کمربندی های دست محافظت می کنند. فواید دیگر دستکش ورزشی این است که در هنگام ورزش و کار با دستگاه های ورزشی از لرزش دست ها جلوگیری می کند و در نتیجه افراد به صورت کارآمدتر به تمرینات ورزشی خود می پردازند.

نکات طلایی در هنگام خرید کفش ورزشی پسرانه و دخترانه

  • باید به طور دقیق اندازه و قالب پا باشد.
  • هنگام خرید هر دو لنگه کفش را پا کنید و آن امتحان نمایید.
  • در هنگام خرید کفش ورزشی حتما توجه کنید که ۳ تا ۱۲ میلی‌متر از انگشت شصت پاها فضای خالی وجود داشته باشد.
  • اگر دارای کف پای صاف هستید، کفشی را خریداری کنید که لایه میانی آن سفت باشد تا حرکت پاها کنترل شود و میزان چرخش داخلی هم کاهش پیدا کند.
  • اگر دارای قوس کف پای زیاد هستید، باید از کفش‌هایی خریداری کنید که انعطاف پذیری بالایی داشته باشند.
  • به هیچ عنوان کفش هایی را که کف پا را محدود می کنند را انتخاب نکنید.
  • اگر قوس کف پای شما طبیعی است، کفشی را خریداری کنید که کف آن کمی برآمدگی داشته باشد.
  • اگر کفش برای کف پای شما تنگ بود، آن را خریداری نکنید.
  • حتما از کفش های مناسب ورزشی استفاده کنید که متناسب با نوع ورزش شما طرحی شده باشد.

سخن پایانی

در آخر باید بدانید که برای شروع ورزش باید به فکر تجهیزات و وسایل مورد نیاز باشگاه هم باشید. در این صورت هم ورزش باکیفیت تر و راحت تری را تجربه می کنید و هم ایمنی بیشتری خواهید داشت. برای خرید وسایل ورزشی مناسب از سایت ها و فروشگاه های معتبر اقدام نمایید تا جنس اورجینال را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

برای چربی سوزی چه ورزشی مناسب است؟

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی کوچک یک روزه

اولین روز باشگاه بدنسازی چه کنیم؟

چطور بود؟

باشگاه ورزشی موج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button