بدنسازی

فواید بدنسازی برای افراد لاغر+ نکات

یک ویژگی افراد لاغر متابولیسم بالاست و همین هم باعث می شود این گروه لاغر بمانند. با این حال بدنسازی و تقویت عضلات برای همه گروه ها دارای فوایدی می باشد. در این مقاله به فواید بدنسازی برای افراد لاغر اشاره می کنیم و در ادامه به نکات مهم برای این دسته از علاقمندان به ورزش خواهیم پرداخت.

فواید بدنسازی برای افراد لاغر

افزایش قدرت عضلانی

یکی از ویژگی های کسانی که لاغر هستند کمبود قدرت عضلانی می باشد. این گروه به دلیل کمبود گروههای عضلانی مختلف به ویژه عضلات بزرگ در این مورد به طور نسبی ضعف دارند. انجام تمرینات بدنسازی برای افراد لاغر باعث می شود تا قدرت عضلانی خود را افزایش داده و این مورد را برطرف کنند.

بهبود تناسب اندام

انجام تمرینات بدنسازی با افزایش عضلات همراه است. این مورد باعث میشود که تناسب اندام فرد بهتر شده و زیباتر به نظر برسد که البته به طور حتم روی اعتماد به نفس هم تاثیر زیادی خواهد داشت.

کاهش آسیب دیدگی

لاغراندام ها معمولا میان تنه ضعیفی دارند. انجام تمرینات بدنسازی به خصوص تمرینات مربوط به شکم و کمر کمک می کند تا این مساله به خوبی رفع شود. همین مورد در عضلات پا هم صدق می کند. تقویت عضلات پا مفاصل شما را در بلند مدت ایمن نگه می دارد.

نکات مهم بدنسازی برای افراد لاغر

در ادامه به برخی از مهمترین نکات بدنسازی برای لاغراندام ها اشاره می کنیم:

  • از تعداد تکرار کمتر در تمرینات استفاده کنید: برای افراد لاغر تعداد تکرار کمتر بین ۵ تا ۹ تکرار می تواند مناسب باشد. تکرار بیشتر معمولا نتایج زیادی برای این گروه ایجاد نمی کند. البته این موضوع به هدف تمرین فرد و سایر عوامل هم بستگی دارد. ورزشکاران حرفه ای تر می توانند تعداد تکرار کمتری داشته باشند اما باید حفظ فرم صحیح تمرینات را به هر صورت در اولویت قرار دهید.
  • استراحت بین ست ها قدری بیشتر باشد. به طور تقریبی بین هر ست ۹۰ ثانیه تا ۲ دقیقه استراحت در نظر داشته باشید. این استراحت به بدن کمک می کند تا ریکاوری کرده و بتوانید با وزنه سنگین تری تمرین کنید.
  • از حرکات ترکیبی استفاده کنید. حرکات ترکیبی مانند اسکات، پرس سینه و بارفیکس قدرت عمومی بدن را به وجه بهتری افزایش می دهد.
  • رژیم غذایی پرکربوهیدرات با پروتئین بالا و با کیفیت داشته باشید. این مورد به خصوص برای وعده های بعد تمرین لازم است.
  • برای عضله سازی از هوازی کمتر استفاده کنید. هوازی بیشتر باعث کاهش تاثیر تمرینات می شود.
  • یک برنامه تمرینی داشته باشید. یک برنامه تمرینی تخصصی تاثیر بسزایی در نتیجه گیری از تمرینات خواهد داشت.
۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

باشگاه ورزشی موج

میلاد جباریان

ميلاد جباريان متولد ١٣٦٧ _ تمرين از ١٣٨١ قهرماني : مدال طلاي جام حيدرعليف (پاورليفتينگ مجموع)٢٠١٣ مدال طلاي جام حيدرعليف(پرس سينه)٢٠١٤ مدال طلاي پرس سينه تورنمنت بين المللي تركيه٢٠١٢ مدال طلا(پاورليفتينگمجموع) جام اروپا آسيا اروآسيا تفليس٢٠١٤ مدال طلاي تك ليفت تورنمنت اروآسيا گرجستان _تفليس٢٠١٨ مدال نقره تورنمنت اروآسيا(پاورليفتينگمجموع) گرجستان_تفليس٢٠١٨ بيش از ٢٥ قهرماني انتخابي تيم ملي و قهرماني كشور و استان مدارك مربي گري: پرورش اندام و بدنسازي آمادگي جسماني و فيتنس پاورليفتينگ و ورزش هاي قدرتي كار با دستگاه هاي بدنسازي تغذيه و مكمل هاي ورزشي بهبود عملكرد ذهني در ورزش سابقه مربي گري از ١٣٨٦ و از سال ١٣٩٦ مديريت اماكن ورزشي ليسانس حقوق شماره تماس: 09123581463

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button