Uncategorizedبدنسازی

نکات مهم درباره روز استراحت در بدنسازی

ارتباط ورزشکاران از جمله ورزشکاران رشته بدنسازی با روز استراحت یک حالت خاص عشق و نفرت دارد، اما ریکاوری برای بدن ضروری میباشد. بیش تمرینی باعث آسیب دیدگی خواهد شد و فشار آوردن بیش از حد به جای رشد حتی باعث پس زدن میشود. داشتن اطلاعات کافی درباره فعالیتهای مثبت در روز استراحت در بدنسازی می تواند شما را در رسیدن به هدفتان کمک کند.

نکات مهم پیرامون روز استراحت در بدنسازی

به صدای بدن گوش کنید.

اولین چیز در اینجا این است که به صدای بدنتان گوش کنید. در روز استراحت باید به خوبی درک کنید که بدن برای ریکاوری به چه چیزی نیاز دارد؟ این شاید یک مقدار خواب بیشتر، تمرین سبک، غذا یا مواد غذایی خاص یا ترکیبی از همه اینها باشد.

خواب کافی

به افسانه چهار ساعت خواب افراد موفق در روز گوش نکنید. بیشتر این حرفها ساخته و پرداخته ذهن افراد خیال باف هستند. بدن و ذهن برای فعالیت اثربخش به سرزندگی و خواب کافی نیاز دارد. همچنین توجه داشته باشید که قهرمانان به خواب بیشتری نسبت به افراد عادی نیاز دارند. برای خواب به موقع و درست برنامه ریزی کنید. روز استراحت در بدنسازی یا سایر رشته های ورزشی میتواند با نیم ساعت تا یک ساعت خواب بیشتر به کمک بدن شما بیاید.

آب بنوشید ، آب بنوشید

ورزشکاران به خوبی اهمیت آب پس و قبل از تمرین را میدانند. به مقدار کافی آب بنوشید. نوشیدن آب باعث میشود که بدن و مفاصل به درستی کار کرده و به خوبی بازیابی شوند. نه تنها در روز استراحت در بدنسازی و ورزشهای دیگر بلکه در همه روزها خودتان را به نوشیدن آب عادت دهید.

نوشته های مشابه

پایگاه ورزشهای کوهستانی موج کوه

تغذیه صحیح

روز استراحت در بدنسازی

در روز استراحت به مقدار کمتری از کربوهیدارت نیاز دارید. پس باید هوشمندانه تغذیه کنید تا وزنتان بی جهت بالا نرود. به جای کربوهیدرات میتوانید پروتئین با کیفیت بالا ، میوه تازه و سبزیحات میل کیند. به بشقاب غذا مانند یک رنگین کمان نگاه کنید، که باید رنگارنگ باشد. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این غذاها نقش اساسی در ریکاوری ایفا میکنند.

مرتبط : نکات مهم رژیم غذایی

فعالیت سبک

روز استراحت در بدنسازی و سایر رشته ها میتواند باعث ایجاد فرصت رشد از سایر ورزشهای سبکتر مانند یوگا یا پیاده روی باشد. ۳۰ تا ۴۵ دقیقه فعالیت سبک مانند نرم دوی میتواند باعث جریان خون در بدن شود.

کشش یا فوم رول

چند دقیقه کشش روزانه میتواند باعث افزایش انعطاف پذیری و ریکاوری بهتر در بدن شود. همچنین سرعت ریکاوری را بهبود می دهد. استفاده از فوم رول نیز باعث ارتقای جریان خون و افزایش کیفیت روز استراحت در بدنسازی میگردد.

چطور بود؟

باشگاه ورزشی موج

میلاد جباریان

ميلاد جباريان متولد ١٣٦٧ _ تمرين از ١٣٨١ قهرماني : مدال طلاي جام حيدرعليف (پاورليفتينگ مجموع)٢٠١٣ مدال طلاي جام حيدرعليف(پرس سينه)٢٠١٤ مدال طلاي پرس سينه تورنمنت بين المللي تركيه٢٠١٢ مدال طلا(پاورليفتينگمجموع) جام اروپا آسيا اروآسيا تفليس٢٠١٤ مدال طلاي تك ليفت تورنمنت اروآسيا گرجستان _تفليس٢٠١٨ مدال نقره تورنمنت اروآسيا(پاورليفتينگمجموع) گرجستان_تفليس٢٠١٨ بيش از ٢٥ قهرماني انتخابي تيم ملي و قهرماني كشور و استان مدارك مربي گري: پرورش اندام و بدنسازي آمادگي جسماني و فيتنس پاورليفتينگ و ورزش هاي قدرتي كار با دستگاه هاي بدنسازي تغذيه و مكمل هاي ورزشي بهبود عملكرد ذهني در ورزش سابقه مربي گري از ١٣٨٦ و از سال ١٣٩٦ مديريت اماكن ورزشي ليسانس حقوق شماره تماس: 09123581463

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button