Uncategorizedبدنسازیتناسب اندامورزش در خانه

لوازم بدنسازی خانگی [راهنمای تهیه +۶ وسیله اصلی]

این مقاله برای کسانی تنظیم شده است که به هر دلیلی امکان حضور در باشگاه ورزشی را ندارند و می خواهند یک باشگاه کوچک، مفید و اختصاصی برای خود در خانه ایجاد کنند. اشتباه نکنید، منظور ما تهیه یک لیست بلند بالا از وسایل نیست، بلکه مهمترین وسایلی که باید داشته باشید را به شما معرفی خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که مهمتر از وسایل داشتن برنامه تمرینی و انضباط و علاقه است که می تواند شما را به هدفتان برساند.

جو یعنی همه چیز

قبل از خرید لوازم بدنسازی خانگی، باید ابتدا برای فضای تمرین برنامه داشته باشید. اگر فضای کافی در اختیار دارید میتوانید یک اتاق را به ورزش کردن اختصاص دهید. البته که این برای همه ممکن نیست. پس باید اول از همه بدانید که چقدر جا دارید. پاسخ دادن به این سوال باعث میشود بتوانید اولویت خود را برای تامین لوازم بدنسازی خانگی تعیین کنید. داشتن یک فضای مشخص خوب است. اما گاها می توان یک گوشه اتاق را به نحو عالی برای ورزش کردن آماده کرد.

سوال دیگری که باید پاسخ داد میزان بودجه شماست. پول در همه کارها اهمیت دارد. پس مشخص کردن بودجه میتواند تعیین کننده باشد. پس از تعیین فضا و بودجه مورد نظر اقلام زیر را تهیه کنید. ما در اینجا به ترتیب کاربرد به تجهیزات اشاره کرده ایم. پس اگر بودجه و فضای کمی دارید، موارد بالایی را تهیه کنید. در صورت داشتن جا و پول بیشتر هم می توانید به سراغ اقلام بعدی بروید.

لوازم بدنسازی خانگی

دمبل

لوازم بدنسازی خانگی

دمبل در سرلیست لوازم بدنسازی خانگی از نگاه ما قرار دارد. چند جفت دمبل یا یک دمبل قابل تنظیم، یک تفکر درست و برنامه ریزی تمرینی و تغذیه کافیست تا نتایج فوق العاده ای کسب کنید. می توانید دو جفت دمبل در ابتدا تهیه کنید که یکی سبک و دیگری سنگین تر باشد. سپس تمرینات کل بدن با دمبل را پیاده کنید. با استفاده از این تمرینات یک بیس بدنی خوب ایجاد خواهید کرد.

میله بارفیکس

پس از دمبل به سراغ میله بارفیکس بروید. تمرین بارفیکس نقش اساسی در تقویت عضلات پشت و پنجه ها دارد. خوبی میله بارفیکس هم این است که تقریبا به هیچ جای خاصی برای نصب آن نیاز ندارید. یک چارچوب در محکم کافی خواهد بود.

میله هالتر و وزنه

یکی از لوازم بدنسازی خانگی که برای کسانی که در تمرینات خود جدی هستند، واجب می باشد. دو نوع میله هالتر وجود دارد: هالتر استاندارد و هالتر المپیکی. میله هالتر استاندارد تقریبا ۲٫۵ سانتیمتر قطر دارد. این هالترها برای تمرینات حرفه ای مناسب نیستند اما می توانند در خانه به کار گرفته شوند. معمولا این مدل هالتر بیش از صد کیلوگرم تحمل نمی کند. وزنه های مورد نیاز را هم می توانید با توجه به میله هالتر خود تدریجا تهیه کنید.

تخته پرس

داشتن تخته پرس برای تمرین بدنسازی به خصوص تمرین دادن عضلات سینه اهمیت زیادی دارد. بعضی از انواع تخته پرس قابلیت تنظیم ارتفاع دارند که می توان از آنها به صورت منفی یا مثبت استفاده کرد.

رک پاور

لوازم بدنسازی خانگی

رک پاور در مرکز لوازم خانگی بدنسازی یک ورزشکار حرفه ای قرار دارد. تقریبا هر تمرین سنگینی را می توان با یک رک حرفه ای انجام داد. خوبی رک این است که در صورت افتادن وزنه پین ها شما را نجات می دهند. بدی رک پاور هم جاگیر بودن و البته هزینه بری آن است. بعضی از انواع رک دارای میله های مناسب بارفیکس زدن هستند که در نتیجه دیگر نیازی به نصب میله بارفیکس نخواهید داشت. داشتن رک برای انجام تمریناتی مثل اسکات سنگین ضروری است.

تردمیل

تردمیل به عنوان ابزار تکمیلی لوازم بدنسازی خانگی در لیست قرار دادیم. خوبی تردمیل این است که در کوتاهترین زمان ممکن می توانید یک تمرین کاردیوی خوب انجام دهید که برای چربی سوزی بسیار مفید خواهد بود.

چطور بود؟

باشگاه ورزشی موج

میلاد جباریان

ميلاد جباريان متولد ١٣٦٧ _ تمرين از ١٣٨١ قهرماني : مدال طلاي جام حيدرعليف (پاورليفتينگ مجموع)٢٠١٣ مدال طلاي جام حيدرعليف(پرس سينه)٢٠١٤ مدال طلاي پرس سينه تورنمنت بين المللي تركيه٢٠١٢ مدال طلا(پاورليفتينگمجموع) جام اروپا آسيا اروآسيا تفليس٢٠١٤ مدال طلاي تك ليفت تورنمنت اروآسيا گرجستان _تفليس٢٠١٨ مدال نقره تورنمنت اروآسيا(پاورليفتينگمجموع) گرجستان_تفليس٢٠١٨ بيش از ٢٥ قهرماني انتخابي تيم ملي و قهرماني كشور و استان مدارك مربي گري: پرورش اندام و بدنسازي آمادگي جسماني و فيتنس پاورليفتينگ و ورزش هاي قدرتي كار با دستگاه هاي بدنسازي تغذيه و مكمل هاي ورزشي بهبود عملكرد ذهني در ورزش سابقه مربي گري از ١٣٨٦ و از سال ١٣٩٦ مديريت اماكن ورزشي ليسانس حقوق شماره تماس: 09123581463

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button