بدنسازیتغذیه

کراتین ، هرچیزی که لازم است بدانید!

کراتین یک اسید ارگانیک است که به عنوان یک منبع قدرت برای عضلات شما در حین تمرینات با فشار بالا عمل می کند. برخی اوقات بدن شما به دلیل تمرینات سنگین خالی است و به قدری کمک نیاز دارد. در تمرینات قدرتی آنرا حس خواهید کرد.

کراتین یک مکمل ایمن می باشد. این مکمل روی سیستم انرژی فسفوکراتین شما تاثیر می گذارد. این مکمل باعث افزایش عملکرد شما در تمرینات قدری می گردد. این مکمل برای ورزشکاران قدرتی مفید می باشد. تاثیر کراتین را باید بیشتر در تمرینات قدرت و با شدت بالا دید.

بدن انسان به صورت طبیعی کراتین تولید می کند. در بعضی غذاها مانند گوشت قرمز نیز مقدار کمی از آن موجود است. سه پیمانه ۵ گرمی از این مکمل را در یک جلسه تمرین پرفشار قدرتی استفاده کنید. در این صورت تاثیر آنرا خواهید دید.

این مکمل در لیست محبوب ترین مکمل های ورزشی قرار دارد. شاید بتوان گفت یکی از رفقای قدیمی قهرمانان است! البته مثل هر چیز دیگری کاملا بی ضرر نیست. کراتین می تواند به نفخ معده و مشکلاتی در کلیه بیانجامد.

نوشته های مشابه
کراتین

کراتین چیست؟

یک آمینو اسید که از آرژنین، گلیسین و متیونین مشتق میشود. روزانه ۱-۲ گرم به شکل طبیعی در بدن ساخته می شود. همچنین تقریبا روزی دو گرم از طریق ادرار دفع می گردد. بدن انسان مقدار زیادی از آنرا نمی تواند انبار کند. کراتین یک مولکول تولیدکننده انرژی است.

تاثیر کراتین بعد از تمرین

زمانی که به طور مداوم بعد از تمرین مصرف کنید. این مکمل به صورت یک ژنراتور ATP عمل خواهد کرد. ۲۲ مقاله علمی نشان داده اند که تاثیر آن در تمرین قدرت تا ۵ درصد و در تمرین قدرت در استقامت تا ۱۴ درصد می باشد. همچنین تحقیقی دیگر بیان کرده که کراتین می تواند باعث افزایش سطح گلیکوژن شود. همچنین می تواند به تمرکز در مغز یاری رساند.

افزایش حجم

یکی از راههای کوتاه برای حجم گرفتن. کراتین باعث جذب آب در کوتاه مدت و سنتز بهتر پروتیین در بلند مدت می شود.

کمک به سیستم عصبی

برخی از مقالات به تاثیرات مثبت آن بر روی سیستم عصبی اشاره کرده اند. اما هنوز این بررسی ها کامل نشده است.

برای چه کسانی بهتر است؟

کسانی که تمرینات سنگینی انجام می دهند. نتیجه بیشتری می بینند. کلا تاثیر این مکمل بر فاکتور قدرت بیشتر است. همچنین گیاهخوران به آن بیشتر از سایرین نیاز دارند.

نحوه مصرف

۵ گرم را در ۴۰۰ سی سی آب ترکیب کرده و در هر وعده بنوشید. کراتین مونوهیدارت از همه انواع دیگر ارزان تر و ایمن تر است .

کراتین

چه زمانی کراتین بخوریم؟

بهترین زمان مصرف کراتین بعد از تمرین است نه قبل از آن. این تاثیر در ریکاوری و تمرینات بعدی مشخص خواهد شد.

نکات منفی

۲۰-۳۰% افراد تحت تاثیر کراتین قرار نمی گیرند. همچنین این مکمل می تواند باعث بالارفتن وزن شود. البته این اثر کوتاه مدت است. برخی دیگر از آثار منفی آن مربوط به تاثیر بر کلیه و معده می شود.

MOJEKOOH

چطور بود؟

باشگاه ورزشی موج

میلاد جباریان

ميلاد جباريان متولد ١٣٦٧ _ تمرين از ١٣٨١ قهرماني : مدال طلاي جام حيدرعليف (پاورليفتينگ مجموع)٢٠١٣ مدال طلاي جام حيدرعليف(پرس سينه)٢٠١٤ مدال طلاي پرس سينه تورنمنت بين المللي تركيه٢٠١٢ مدال طلا(پاورليفتينگمجموع) جام اروپا آسيا اروآسيا تفليس٢٠١٤ مدال طلاي تك ليفت تورنمنت اروآسيا گرجستان _تفليس٢٠١٨ مدال نقره تورنمنت اروآسيا(پاورليفتينگمجموع) گرجستان_تفليس٢٠١٨ بيش از ٢٥ قهرماني انتخابي تيم ملي و قهرماني كشور و استان مدارك مربي گري: پرورش اندام و بدنسازي آمادگي جسماني و فيتنس پاورليفتينگ و ورزش هاي قدرتي كار با دستگاه هاي بدنسازي تغذيه و مكمل هاي ورزشي بهبود عملكرد ذهني در ورزش سابقه مربي گري از ١٣٨٦ و از سال ١٣٩٦ مديريت اماكن ورزشي ليسانس حقوق شماره تماس: 09123581463

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button