Uncategorizedآمادگی جسمانیبدنسازی

لاغر نشدن در بدنسازی به چه علت است؟ چرا با این ورزش لاغر نمی شویم؟

بسیاری از افراد می خواهند بدانند که چرا با این همه تمرین و فعالیتی که در ورزش بدنسازی انجام می دهند، لاغر نمی شوند؟! ما می خواهیم به شما چند علت و دلیل اصلی را توضیح دهیم تا آنها را رفع کنید و کاهش وزن پیدا کنید. قطعا انجام تمرینات ورزشی زیاد در طول هفته همراه با رعایت رژیم غذایی سالم کمی دشوار است. اما زمانی که نتیجه دلخواه خود را نگیرید و کاهش وزن پیدا نکنید، قطعا کمی دلسرد و البته ناامید می‌شوید. حال می خواهیم بدانیم که چه اتفاقی باعث می شود تا شما با وجود این همه تلاش شاهد چربی سوزی و تغییری در اندام خود نباشید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی چند علت مهم و منطقی در مورد علت لاغر نشدن در بدنسازی بپردازیم.



۸ علت اصلی برای لاغر نشدن در بدنسازی

بسیاری از افراد به ورزش بدنسازی روی می آورند تا علاوه بر سلامتی، کاهش وزن پیدا کنند. اما گاهی این نتیجه را مشاهده نمی کنند و تغییری در وزن و اندام آنها ایجاد نمی شود. در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

به اندازه کافی تمرینات شدید انجام نمی دهید!

ممکن است تمرینات بسیار ساده و آسان را انتخاب کرده باشید. این نوع ورزش ها به اندازه کافی شما راخسته نکرده و فشاری بر بدن شما وارد نمی کنند. انتخاب تمرینات با شدت کم باعث می شوند تا شما به راحتی به خواسته خود نرسید. بهتر است کمی شدت تمرینات خود را بالا ببرید و به تمرینات قدرتی بپردازید تا سریع تر به اهداف خود نزدیک شوید.

شدت تمرینات بسیار زیاد است

حتما باید با توانایی های بدن خود آشنا باشید. گاهی افراد در تمرین های ورزشی بدنسازی بیش از حد به خود فشار می آورند که اصلا صحیح نیست. اگر سیستم قلبی و تنفسی شما دچار مشکل شده و یا رشد خوبی در عضلاتتان ایجاد نشده، به احتمال زیاد بیش از حد توان بدن خود، ورزش می کنید و فشار زیادی به بدن شما وارد می شود. در این صورت باید فشار تمرینات خود را کم کنید.

نداشتن تنوع در تمرینات

 هر روز نباید تمرینات یکسان و یکنواخت داشته باشید. در این صورت نه تنها به اهداف خود نزدیک نمی شوید، حتی ممکن است دور هم بشوید. به احتمال زیاد وارد چالش راکدی وزن خواهید شد. به این منظور که اصلا وزن کم نخواهید کرد. پیشنهاد می شود هر ماه روند تمرینات خود را عوض کنید و حتما از سیستم تنوع تمرینات استفاده کنید. در این صورت بدن وارد چالش شده و روند رشد عضلات به خوبی شکل می گیرد. اگر این موارد را به خوبی رعایت می کنید، باید علت لاغر نشدن در بدنسازی را در موارد دیگر جستجو کنید.

استراحت کافی ندارید

اگر پای به مسیر بدنسازی و فیتنس گذاشته اید، باید به تمام اصول آن پایبند باشید. در این میان استراحت هم بخش مهم از ورزش است. همانطور که بدن شما نیاز به ورزش و تغذیه سالم دارد، به خواب و استراحت کافی هم نیاز دارد که نباید آن را نادیده گرفت. بدن باید بتواند خود را در این مدت ریکاوری کند. بدن شما باید شب ها حدود ۷ تا ۸ ساعت خواب مفید را تجربه کند، در غیر این صورت بدن فرصت کافی و مناسب برای ترمیم آسیب ها را نخواهد داشت و عضله سازی به خوبی انجام نمی شود.  

زمان زیادی بدون تحرک هستید

تفاوتی ندارد که در زمان انجام تمرینات ورزشی چقدر به خود فشار می آورید. چه نوع تمریناتی انجام می دهید. در واقع زمان بعد از تمرین هم اهمیت دارد. اگر به واسطه شغل خود زمان زیادی بدون تحرک هستید، باید بدانید که به نفع شما نیست. به احتمال زیاد امکان تغییر شغل خود را ندارید، اما باید برنامه هایی را لحاظ کنید که حرکاتی در این مدت زمان انجام دهید.

شما در انتخاب تمرینات دچار اشتباه شده‌اید

آیا تمام وقت و انرژی‌تان را صرف تمرینات استقامتی کرده ‌اید؟ ممکن است به بهبود سیستم قلبی و تنفسی خود توجه کافی نداشته باشید. یا شاید تنها بر روی تمرینات هوازی تمرکز کرده‌ اید. اما آیا به وضعیت عضلات‌تان فکر کرده‌ اید؟ یک برنامه تمرینی مؤثر و جامع باید شامل تمرینات متنوعی باشد، از جمله تمرینات با شدت بالا، تمرینات استقامتی و تمرینات هوازی، تا به نتایج مطلوب دست یابید. لاغر نشدن در بدنسازی دلایل بسیار زیادی دارد که ما به بررسی شابع ترین آنها می پردازیم.

غذای مناسبی برای خود انتخاب نمی‌کنید

باید توجه کنید که تغذیه‌تان باید متناسب با نیازهای واقعی بدنتان باشد، نه صرفاً بر اساس هوس و خواسته‌های آنی! برنامه‌ریزی شما باید به گونه‌ ای باشد که اصلی‌ترین وعده غذایی‌ خود را بعد از تمرین مصرف کنید و از خوردن میان‌وعده‌ ها در بعد از ظهر پرهیز کنید. حتماً به سراغ غذاهای باکیفیت بروید، غذاهایی که به بدن شما ویتامین‌ ها و مواد مغذی لازم را برسانند.

انجام دادن اشتباه تمرینات

اگر نسبت به ورزش بدنسازی آشنایی کافی ندارید و مبتدی هستید، به احتمال زیاد تبحر لازمه در انجام تمرینات بدنسازی را هم ندارید. در این صورت لاغر نشدن در بدنسازی هم بسیار طبیعی است. در این بین ممکن است برخی از ورزش ها را به اشتباه انجام دهید. فرم نادرست تمرینات بدنسازی باعث ایجاد آسیب به بدن شما می شود و پیشرفتی هم حاصل نمی شود.

سخن پایانی

در آخر باید بدانید که در این مطلب تنها چندین مورد از علت های اصلی وزن کم نکردن و لاغر نشدن در بدنسازی را مورد بررسی قرار داده ایم. برای اینکه بهتر متوجه شوید حتما باید موارد دیگری را در سبک ورزش و زندگی خود مورد بررسی قرار دهید.
نکته مهم دیگر این است که عدم توجه به پیشرفت در زمینه کاهش وزن و تغییرات فیزیکی می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای سلامت و روحیه افراد به همراه داشته باشد. وقتی افراد بدون ثبت و پیگیری تغییرات خود به دنبال کاهش وزن یا بهبود سبک زندگی می‌روند، غالباً از وضعیت واقعی خود بی‌خبر می‌مانند. این بی‌خبری می‌تواند به ناامیدی و افت انگیزه منجر شود، چرا که افراد نمی‌توانند تأثیر تلاش‌های خود را به روشنی ببینند. افزون بر این، عدم ثبت دقیق تغییرات وزن و ترکیب بدن، شناسایی الگوهای مثبت یا منفی در روند پیشرفت را دشوار می‌سازد.

در باشگاه بدنسازی چگونه تمرین کنیم؟

برنامه قدرتی بدنسازی

فواید بدنسازی چیست؟

چطور بود؟

باشگاه ورزشی موج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button